ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ПРЕЗМО1 БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІНІҢ 2021-2022 оқу жылында ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ мектепке дейінгі мекемелер мен сыныптарындағы тәрбие процесі ҰЙЫМ ТУРАЛЫ Ұйымдастыру оқу процесі бойынша «Мектепке дейінгі балалық шақ» ұлтты
ҰЙЫМ ТУРАЛЫ
ТӘРБИЕ-БІЛІМ БЕРУ ПРОЦЕСІН
МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ ҰЙЫМДАР МЕН СЫНЫПТАРДА
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ МЕКТЕПАЛДЫ ДАЯРЛЫҚ
2021-2022 оқу жылында
ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУ ХАТЫ1
БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ
РЕСПУБЛИКАНСКИЙ ЦЕНТР "ДОШКОЛЬНОЕ ДЕТСТВО"
ҰЙЫМ ТУРАЛЫ
ТӘРБИЕ-БІЛІМ БЕРУ ПРОЦЕСІН
МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ ҰЙЫМДАР МЕН СЫНЫПТАРДА
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ МЕКТЕПАЛДЫ ДАЯРЛЫҚ
2021-2022 оқу жылында
НҰСҚАУЛЫҚ-ӘДІСТЕМЕЛІК ХАТ
Нұр-сұлтан Қ., 2021 жыл
2
Республикалық ғылыми-әдістемелік кеңестің шешімімен ұсынылды
"Мектепке дейінгі балалық шақ" орталығы (2021 жылғы 26 шілдедегі №6 хаттама).
Мектепке дейінгі ұйымдарда тәрбие-білім беру процесін ұйымдастыру туралы
Қазақстан Республикасының мектепалды даярлық сыныптары мен
2021-2022 оқу жылында. Әдістемелік нұсқау хат-Нұр-сұлтан Қ – :
2021 ж. - 55 бет.
Нұсқаулық-әдістемелік хат
мектепке дейінгі ұйымдардың басшыларына, әдіскерлеріне, педагогтарына
меншік түріне және нысанына қарамастан, ұйымдардың
2021-2022 оқу жылындағы тәрбие-білім беру процесі.
Республикалық орталық
"Мектепке дейінгі балалық шақ", 2021 ж.
3
Мазмұны
Кіріспе 4
1 Нормативтік құқықтық қамтамасыз ету 6
2 тәрбиелік білім беруді ұйымдастырудың ерекшеліктері
процесінің
7
3
4
Балалармен тәрбие-білім беру процесін ұйымдастыру
шектеу шаралары кезеңінде мектеп жасына дейінгі
Пәндік-кеңістікті ұйымдастыруға қойылатын талаптар
ортаны дамыту
9
16
5
6
7
Мектепке дейінгі ұйымның және мектепалды педагогіне қойылатын талаптар
сынып
Ата-аналармен және ата-аналар қауымдастығымен жұмыс
Әдістемелік сүйемелдеу
17
19
20
Қосымшалар
Шамамен аяқталатын тақырыптар тізбесі 21
Болжамды перспективалық жоспардың үлгілері 22
Циклограммалардың үлгілері
Күннің болжалды режимі
Тәрбиеші құжаттамасының тізбесі
33
54
55
4
Кіріспе
Тәрбие жұмысын ұйымдастыру бойынша нұсқаулық-әдістемелік хат-
Қазақстан Республикасының мектепке дейінгі ұйымдарындағы білім беру
2021-2022 оқу жылында Қазақстан Республикасының заңдары негізінде әзірленді.
Қазақстан" білім туралы"," педагогтардың мәртебесі туралы " және
Қазақстан Республикасында білім беруді және ғылымды дамытудың 2020 жылға арналған бағдарламасы –
2025, сондай-ақ Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытуды дамыту модельдері
мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту болып табылады қолайлы
балалардың үйлесімді жан-жақты дамуы үшін қауіпсіз жағдайлар
олардың жеке қажеттіліктерін ескере отырып.
Жүйенің негізгі басым бағыттары
мектепке дейінгі білім беру шеңберінде айқындалған
мектепке дейінгі тәрбиені дамыту моделін іске асыру
және оқыту.
Нұсқаулық-әдістемелік хатта
2021-2022 оқу жылына арналған негізгі міндеттер
келесі бағыттарды қамтиды:
- қолайлы дамытушы қауіпсіз білім беруді құру, оның ішінде
жеке қабілеттерін ескере отырып, инклюзивтік ортаның
әр баланың қажеттіліктері;
- балаларды тәрбиелеу, оқыту және дамыту (шаршамай)
олар ойын түрінде;
- баланы толыққанды қатысушы (субъект)деп тану
білім беру қатынастары;
- қоғамның балаларға оң көзқарасының философиясын қалыптастыру;
ерекше білім берілуіне қажеттілігі
- мектепте оқу үшін қажетті дағдыларды жетілдіру
(қауіпті немесе қауіпсіз әрекеттерді бағалай білу; эмоцияларды реттеу;
баланың жалпы танымдық дамуы);
алу үшін тең бастапқы мүмкіндіктерді қамтамасыз ету ;
әр түрлі әлеуметтік топтардағы балаларға сапалы мектепке дейінгі білім беру
халықтың топтары мен топтары.
Тәрбие-білім беру қызметін ұйымдастыру кезінде
мұғалімдерге келесі принциптерге назар аударуды ұсынамыз:
- ойын арқылы оқыту;
- білім беру салаларын интеграциялау арқылы балаларды дамыту.
Мектепке дейінгі жас қалыптасу үшін өте маңызды
баланың жеке басы. Бұл жаста сөйлеу, сенсорлық дағдылар қалыптасады
мектепке қажетті балалар, сондай-ақ ақыл-ой, физикалық,
эстетикалық даму және патриоттық қасиеттерді тәрбиелеу.
Тәрбие-білім беру процесін ұйымдастыру барысында
педагогикалық процеске қатысушылар мыналарды қамтамасыз етеді
Даму моделі
мектепке дейінгі тәрбие
және оқыту
15.03.2021 ж. №137 ҚР өп
5
модельді іске асыру мақсатына сәйкес келетін күтілетін нәтижелер
мектепке дейінгі тәрбие мен оқытуды дамыту:
1) мектепке дейінгі ұйым деңгейінде:
бақытты, салауатты өмір салтын қалыптастыру үшін жағдай жасау,
дербес, ізденімпаз, коммуникабельных, сыни тұрғыдан ойлауы
білім беру процесінің барлық қатысушыларының өзара әрекеттесуі арқылы балалар
мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту;
оқытудың әртүрлі әдістері мен технологияларын қолдануға ,
білім беру процесін ұйымдастырудың нысандары, әдістері, тәсілдері;
трансформацияланатын инклюзивті даму ортасын құру
қолдауға бағытталған ойын және тақырыптық аймақтар
баланың даралығы мен субъективтілігі;
негізінде баланың жеке қасиеттерін қалыптастыру;-
ұлттық мәдениет пен дәстүр арқылы адамгершілік құндылықтарды;
отбасымен ынтымақтастық формаларын кеңейту;
жас балаларға жағдай жасау;;
2) балаларды қамтамасыз ету:
физикалық әл-ауқат;
әлеуметтік-эмоционалдық құзыреттілік;
* коммуникацияның танымдық дағдыларын дамыту;
білуге және зерттеуге жоғары ішкі мотивация;
бастамашылықты, дербестікті және жауапкершілікті дамыту;
өзіңізге және басқаларға қамқорлық жасаңыз;
өзін-өзі саналы таңдау жасай білу;
командада жұмыс істей;
сын тұрғысынан ойлауды дамыту;
шығармашылықты қолдау;
психологиялық-педагогикалық қолдау;
3) ата-аналарға мүмкіндік беру:
білім беру процесіне қатысушы болу;;
психикалық және физикалық денсаулықты сақтауды қамтамасыз ету
баланың;
баланың жеке мүмкіндіктерін дамытуға;
қамтамасыз ету сапасына қанағаттану деңгейін
білім беру қызметтерін;
үшін жағдай жасауда консультативтік көмек алуға құқылы.
үйде баланың тұтас дамуы.
Нұсқаулық-әдістемелік хаттың қосымшасы шамамен алынған
өтпелі тақырыптар, перспективалық жоспардың үлгілері, циклограмма, шамамен
жас бойынша күн тәртібі.
Нұсқаулық-әдістемелік хат жыл ішінде қолжетімді болады
сайты www.rc-dd.kz
6
1. НОРМАТИВТІК ҚҰҚЫҚТЫҚ ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ
Мектепке дейінгі ұйымдар және мектепалды даярлық сыныптары
өз қызметін мынадай нормативтік
құқықтық актілермен:
Қазақстан Республикасының "Білім туралы"Заңы
https://adilet.zan.kz/rus/docs/Z070000319_
"Педагог мәртебесі туралы" Қазақстан Республикасының Заңы
https://adilet.zan.kz/rus/docs/Z1900000293
"Қазақстан Республикасындағы Баланың құқықтары туралы" Қазақстан Республикасының Заңы
https://adilet.zan.kz/rus/docs/Z020000345_
"Ойыншықтардың қауіпсіздігі туралы" Қазақстан Республикасының Заңы
https://adilet.zan.kz/rus/docs/Z070000306
Қазақстан Республикасының " әлеуметтік және медициналық-педагогикалық
мүмкіндігі шектеулі балаларды түзеу арқылы қолдау"
https://adilet.zan.kz/rus/docs/Z020000343_
Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытуды дамыту моделі
https://adilet.zan.kz/rus/docs/P2100000137
Қойылатын санитариялық-эпидемиологиялық талаптардың санитариялық қағидалары
мектепке дейінгі ұйымдарға және балалар үйлеріне
https://adilet.zan.kz/rus/docs/V1700015893
Барлық деңгейдегі мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарттары
білім беру https://adilet.zan.kz/kaz/docs/V1800017669
Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу жоспарлары
Қазақстан https://adilet.zan.kz/rus/docs/V1200008275
Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу бағдарламалары
https://adilet.zan.kz/rus/docs/V1600014235/history
Білім беру ұйымдары қызметінің үлгілік қағидалары
тиісті түрлері https://adilet.zan.kz/rus/docs/V1800017657
Білім беру қызметтерін көрсетудің үлгі шартының нысандары
https://adilet.zan.kz/rus/docs/V1600013227
Мемлекеттік білім беру ұйымдары қызметкерлерінің үлгі штаттары
https://adilet.zan.kz/rus/docs/P080000077_
Типовые квалификационные характеристики должностей педагогических
қызметкерлер мен оларға теңестірілген адамдар https://adilet.zan.kz/rus/docs/V090005750_
Жабдықпен және жиһазбен жарақтандыру нормалары
https://adilet.zan.kz/rus/docs/V1600013272
Қамқоршылық кеңестің жұмысын ұйымдастырудың үлгілік қағидалары және
білім беру ұйымдарында оны сайлау туралы
https://adilet.zan.kz/rus/docs/V1700015584
7
Мектепке дейінгі және орта білім беру ұйымдарын жарақтандыруға қойылатын стандарттар мен талаптар
орта білім беруді бейнебақылау жүйелерімен
https://adilet.zan.kz/rus/docs/V1900018239/info
Біліктілік санаттарын беру (растау) қағидалары
педагогтарға https://adilet.zan.kz/rus/docs/V2000020618
Мектепке дейінгі білім беру саласында мемлекеттік қызметтер көрсету қағидалары
білім беру https://adilet.zan.kz/rus/docs/V2000020883
2. ТӘРБИЕ ЖҰМЫСЫН ҰЙЫМДАСТЫРУДЫҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
БІЛІМ БЕРУ ПРОЦЕСІНІҢ
Мектепке дейінгі ұйымдар тәрбие-білім беруді жүзеге асырады.
мемлекеттік жалпыға міндетті білім беруге сәйкес қызмет
мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту стандартына (бұдан әрі-Стандарт) сәйкес
Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың оқу жоспарлары (бұдан әрі-ҮОЖ);
мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың оқу бағдарламасы (бұдан әрі-үлгілік
бағдарлама).
Мектепке дейінгі білім беру ұйымдары қызметінің үлгілік қағидаларына сәйкес
мектепке дейінгі ұйым өз қызметін ұйымдастырады
келесі кезеңдер бойынша:
1) 1 қыркүйектен 31 мамырға дейін – оқу жылы (игеру кезеңі
үлгілік бағдарламаның мазмұны;
2) 1 маусымнан 31 тамызға дейін-жазғы сауықтыру кезеңі;
3) жыл сайын 1 тамызға дейін Мектепке дейінгі білім беру ұйымдарынан шығару жүзеге асырылады;
мектеп жасына жеткен тәрбиеленушілердің ұйымдары;
4) ағымдағы жылғы 1-31 тамыз аралығында – аударым жүзеге асырылады
бір жас тобынан екінші топқа тәрбиеленушілер.
Тәрбие-білім беру процесі
сәйкес жүзеге асырылады:
- өтпелі тақырыптар негізінде перспективалық жоспар;
- циклограмма;
- тәрбиеленушілердің жетістіктерін бақылау (бастапқы,
аралық, қорытынды).
Перспективалық жоспарды тәрбиешілер мен басқа да педагогтар жасайды
Дата: 19.08.2021, 9:14 Автор: Мектепке дейінгі мекеме "Айгөлек"