ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ПРЕЗМО1 БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІНІҢ 2021-2022 оқу жылында ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ мектепке дейінгі мекемелер мен сыныптарындағы тәрбие процесі ҰЙЫМ ТУРАЛЫ Ұйымдастыру оқу процесі бойынша «Мектепке дейінгі балалық шақ» ұлтты

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ПРЕЗМО1 БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІНІҢ 2021-2022 оқу жылында ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ мектепке дейінгі мекемелер мен сыныптарындағы тәрбие процесі ҰЙЫМ ТУРАЛЫ Ұйымдастыру оқу процесі бойынша «Мектепке дейінгі балалық шақ» ұлтты
ҰЙЫМ ТУРАЛЫ
ТӘРБИЕ-БІЛІМ БЕРУ ПРОЦЕСІН
МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ ҰЙЫМДАР МЕН СЫНЫПТАРДА
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ МЕКТЕПАЛДЫ ДАЯРЛЫҚ
2021-2022 оқу жылында
ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУ ХАТЫ1
БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ
РЕСПУБЛИКАНСКИЙ ЦЕНТР "ДОШКОЛЬНОЕ ДЕТСТВО"
ҰЙЫМ ТУРАЛЫ
ТӘРБИЕ-БІЛІМ БЕРУ ПРОЦЕСІН
МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ ҰЙЫМДАР МЕН СЫНЫПТАРДА
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ МЕКТЕПАЛДЫ ДАЯРЛЫҚ
2021-2022 оқу жылында
НҰСҚАУЛЫҚ-ӘДІСТЕМЕЛІК ХАТ
Нұр-сұлтан Қ., 2021 жыл
2
Республикалық ғылыми-әдістемелік кеңестің шешімімен ұсынылды
"Мектепке дейінгі балалық шақ" орталығы (2021 жылғы 26 шілдедегі №6 хаттама).
Мектепке дейінгі ұйымдарда тәрбие-білім беру процесін ұйымдастыру туралы
Қазақстан Республикасының мектепалды даярлық сыныптары мен
2021-2022 оқу жылында. Әдістемелік нұсқау хат-Нұр-сұлтан Қ – :
2021 ж. - 55 бет.
Нұсқаулық-әдістемелік хат
мектепке дейінгі ұйымдардың басшыларына, әдіскерлеріне, педагогтарына
меншік түріне және нысанына қарамастан, ұйымдардың
2021-2022 оқу жылындағы тәрбие-білім беру процесі.
Республикалық орталық
"Мектепке дейінгі балалық шақ", 2021 ж.
3
Мазмұны
Кіріспе 4
1 Нормативтік құқықтық қамтамасыз ету 6
2 тәрбиелік білім беруді ұйымдастырудың ерекшеліктері
процесінің
7
3
4
Балалармен тәрбие-білім беру процесін ұйымдастыру
шектеу шаралары кезеңінде мектеп жасына дейінгі
Пәндік-кеңістікті ұйымдастыруға қойылатын талаптар
ортаны дамыту
9
16
5
6
7
Мектепке дейінгі ұйымның және мектепалды педагогіне қойылатын талаптар
сынып
Ата-аналармен және ата-аналар қауымдастығымен жұмыс
Әдістемелік сүйемелдеу
17
19
20
Қосымшалар
Шамамен аяқталатын тақырыптар тізбесі 21
Болжамды перспективалық жоспардың үлгілері 22
Циклограммалардың үлгілері
Күннің болжалды режимі
Тәрбиеші құжаттамасының тізбесі
33
54
55
4
Кіріспе
Тәрбие жұмысын ұйымдастыру бойынша нұсқаулық-әдістемелік хат-
Қазақстан Республикасының мектепке дейінгі ұйымдарындағы білім беру
2021-2022 оқу жылында Қазақстан Республикасының заңдары негізінде әзірленді.
Қазақстан" білім туралы"," педагогтардың мәртебесі туралы " және
Қазақстан Республикасында білім беруді және ғылымды дамытудың 2020 жылға арналған бағдарламасы –
2025, сондай-ақ Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытуды дамыту модельдері
мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту болып табылады қолайлы
балалардың үйлесімді жан-жақты дамуы үшін қауіпсіз жағдайлар
олардың жеке қажеттіліктерін ескере отырып.
Жүйенің негізгі басым бағыттары
мектепке дейінгі білім беру шеңберінде айқындалған
мектепке дейінгі тәрбиені дамыту моделін іске асыру
және оқыту.
Нұсқаулық-әдістемелік хатта
2021-2022 оқу жылына арналған негізгі міндеттер
келесі бағыттарды қамтиды:
- қолайлы дамытушы қауіпсіз білім беруді құру, оның ішінде
жеке қабілеттерін ескере отырып, инклюзивтік ортаның
әр баланың қажеттіліктері;
- балаларды тәрбиелеу, оқыту және дамыту (шаршамай) 
олар ойын түрінде;
- баланы толыққанды қатысушы (субъект)деп тану
білім беру қатынастары;
- қоғамның балаларға оң көзқарасының философиясын қалыптастыру;
ерекше білім берілуіне қажеттілігі
- мектепте оқу үшін қажетті дағдыларды жетілдіру
(қауіпті немесе қауіпсіз әрекеттерді бағалай білу; эмоцияларды реттеу;
баланың жалпы танымдық дамуы);
 алу үшін тең бастапқы мүмкіндіктерді қамтамасыз ету ; 
әр түрлі әлеуметтік топтардағы балаларға сапалы мектепке дейінгі білім беру
халықтың топтары мен топтары.
Тәрбие-білім беру қызметін ұйымдастыру кезінде
мұғалімдерге келесі принциптерге назар аударуды ұсынамыз:
- ойын арқылы оқыту;
- білім беру салаларын интеграциялау арқылы балаларды дамыту.
Мектепке дейінгі жас қалыптасу үшін өте маңызды
баланың жеке басы. Бұл жаста сөйлеу, сенсорлық дағдылар қалыптасады
мектепке қажетті балалар, сондай-ақ ақыл-ой, физикалық,
эстетикалық даму және патриоттық қасиеттерді тәрбиелеу.
Тәрбие-білім беру процесін ұйымдастыру барысында
педагогикалық процеске қатысушылар мыналарды қамтамасыз етеді
Даму моделі
мектепке дейінгі тәрбие
және оқыту
15.03.2021 ж. №137 ҚР өп
5
модельді іске асыру мақсатына сәйкес келетін күтілетін нәтижелер
мектепке дейінгі тәрбие мен оқытуды дамыту:
1) мектепке дейінгі ұйым деңгейінде:
 бақытты, салауатты өмір салтын қалыптастыру үшін жағдай жасау,
дербес, ізденімпаз, коммуникабельных, сыни тұрғыдан ойлауы
білім беру процесінің барлық қатысушыларының өзара әрекеттесуі арқылы балалар
мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту;
 оқытудың әртүрлі әдістері мен технологияларын қолдануға  ,
білім беру процесін ұйымдастырудың нысандары, әдістері, тәсілдері;
 трансформацияланатын инклюзивті даму ортасын құру  
қолдауға бағытталған ойын және тақырыптық аймақтар
баланың даралығы мен субъективтілігі;
 негізінде баланың жеке қасиеттерін қалыптастыру;-
ұлттық мәдениет пен дәстүр арқылы адамгершілік құндылықтарды;
 отбасымен ынтымақтастық формаларын кеңейту;
 жас балаларға жағдай жасау;;
2) балаларды қамтамасыз ету:
 физикалық әл-ауқат;
 әлеуметтік-эмоционалдық құзыреттілік;
* коммуникацияның танымдық дағдыларын дамыту;
 білуге және зерттеуге жоғары ішкі мотивация;
 бастамашылықты, дербестікті және жауапкершілікті дамыту;
 өзіңізге және басқаларға қамқорлық жасаңыз;
 өзін-өзі саналы таңдау жасай білу;
 командада жұмыс істей;
 сын тұрғысынан ойлауды дамыту;
 шығармашылықты қолдау;
 психологиялық-педагогикалық қолдау;
3) ата-аналарға мүмкіндік беру:
 білім беру процесіне қатысушы болу;;
 психикалық және физикалық денсаулықты сақтауды қамтамасыз ету
баланың;
 баланың жеке мүмкіндіктерін дамытуға;
 қамтамасыз ету сапасына қанағаттану деңгейін
білім беру қызметтерін;
 үшін жағдай жасауда консультативтік көмек алуға құқылы.
үйде баланың тұтас дамуы.
Нұсқаулық-әдістемелік хаттың қосымшасы шамамен алынған
өтпелі тақырыптар, перспективалық жоспардың үлгілері, циклограмма, шамамен
жас бойынша күн тәртібі.
Нұсқаулық-әдістемелік хат жыл ішінде қолжетімді болады
сайты www.rc-dd.kz
6
1. НОРМАТИВТІК ҚҰҚЫҚТЫҚ ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ
Мектепке дейінгі ұйымдар және мектепалды даярлық сыныптары
өз қызметін мынадай нормативтік
құқықтық актілермен:
Қазақстан Республикасының "Білім туралы"Заңы
https://adilet.zan.kz/rus/docs/Z070000319_
"Педагог мәртебесі туралы" Қазақстан Республикасының Заңы
https://adilet.zan.kz/rus/docs/Z1900000293
"Қазақстан Республикасындағы Баланың құқықтары туралы" Қазақстан Республикасының Заңы
https://adilet.zan.kz/rus/docs/Z020000345_
"Ойыншықтардың қауіпсіздігі туралы" Қазақстан Республикасының Заңы
https://adilet.zan.kz/rus/docs/Z070000306
Қазақстан Республикасының " әлеуметтік және медициналық-педагогикалық
мүмкіндігі шектеулі балаларды түзеу арқылы қолдау"
https://adilet.zan.kz/rus/docs/Z020000343_
Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытуды дамыту моделі
https://adilet.zan.kz/rus/docs/P2100000137
Қойылатын санитариялық-эпидемиологиялық талаптардың санитариялық қағидалары
мектепке дейінгі ұйымдарға және балалар үйлеріне
https://adilet.zan.kz/rus/docs/V1700015893
Барлық деңгейдегі мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарттары
білім беру https://adilet.zan.kz/kaz/docs/V1800017669
Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу жоспарлары
Қазақстан https://adilet.zan.kz/rus/docs/V1200008275
Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу бағдарламалары
https://adilet.zan.kz/rus/docs/V1600014235/history
Білім беру ұйымдары қызметінің үлгілік қағидалары
тиісті түрлері https://adilet.zan.kz/rus/docs/V1800017657
Білім беру қызметтерін көрсетудің үлгі шартының нысандары
https://adilet.zan.kz/rus/docs/V1600013227
Мемлекеттік білім беру ұйымдары қызметкерлерінің үлгі штаттары
https://adilet.zan.kz/rus/docs/P080000077_
Типовые квалификационные характеристики должностей педагогических
қызметкерлер мен оларға теңестірілген адамдар https://adilet.zan.kz/rus/docs/V090005750_
Жабдықпен және жиһазбен жарақтандыру нормалары
https://adilet.zan.kz/rus/docs/V1600013272
Қамқоршылық кеңестің жұмысын ұйымдастырудың үлгілік қағидалары және
білім беру ұйымдарында оны сайлау туралы
https://adilet.zan.kz/rus/docs/V1700015584
7
Мектепке дейінгі және орта білім беру ұйымдарын жарақтандыруға қойылатын стандарттар мен талаптар
орта білім беруді бейнебақылау жүйелерімен
https://adilet.zan.kz/rus/docs/V1900018239/info
Біліктілік санаттарын беру (растау) қағидалары
педагогтарға https://adilet.zan.kz/rus/docs/V2000020618
Мектепке дейінгі білім беру саласында мемлекеттік қызметтер көрсету қағидалары
білім беру https://adilet.zan.kz/rus/docs/V2000020883
2. ТӘРБИЕ ЖҰМЫСЫН ҰЙЫМДАСТЫРУДЫҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
БІЛІМ БЕРУ ПРОЦЕСІНІҢ
Мектепке дейінгі ұйымдар тәрбие-білім беруді жүзеге асырады.
мемлекеттік жалпыға міндетті білім беруге сәйкес қызмет
мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту стандартына (бұдан әрі-Стандарт) сәйкес
Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың оқу жоспарлары (бұдан әрі-ҮОЖ); 
мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың оқу бағдарламасы (бұдан әрі-үлгілік
бағдарлама).
Мектепке дейінгі білім беру ұйымдары қызметінің үлгілік қағидаларына сәйкес
мектепке дейінгі ұйым өз қызметін ұйымдастырады
келесі кезеңдер бойынша:
1) 1 қыркүйектен 31 мамырға дейін – оқу жылы (игеру кезеңі
үлгілік бағдарламаның мазмұны;
2) 1 маусымнан 31 тамызға дейін-жазғы сауықтыру кезеңі;
3) жыл сайын 1 тамызға дейін Мектепке дейінгі білім беру ұйымдарынан шығару жүзеге асырылады;
мектеп жасына жеткен тәрбиеленушілердің ұйымдары;
4) ағымдағы жылғы 1-31 тамыз аралығында – аударым жүзеге асырылады
бір жас тобынан екінші топқа тәрбиеленушілер.
Тәрбие-білім беру процесі
сәйкес жүзеге асырылады:
- өтпелі тақырыптар негізінде перспективалық жоспар;
- циклограмма;
- тәрбиеленушілердің жетістіктерін бақылау (бастапқы,
аралық, қорытынды).
Перспективалық жоспарды тәрбиешілер мен басқа да педагогтар жасайды