Мектеп тарихы

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

 

атындағы №1 орта мектебінің ТАРИХЫ. М.ГОРЬКИЙ

 
 1932-1940 жж.
     Кезінде біздің мектеп Балқаштағы бірнеше онжылдықтың бірі емес, қаладағы жалғыз мектеп болатын. Оның ғимараты әрқашан соншалықты жеңіл және кең бола бермейді, ал студенттер мен мұғалімдер бригадалары соншалықты үлкен болды. Ол құрылғаннан кейін бірден емес, М.Горький есімін беру құқығын алды. Бірте-бірте біз қазір сақтап, мектептегі ұрпақтан ұрпаққа жалғастырып келе жатқан салт-дәстүрлеріміз жинақталады.
        Бүгінгіні сүю және бағалау үшін өткенді бағалау керек.
        1932 жылы 9 қарашада орталық ауылдағы қамыс қорада 98 оқушы, оның ішінде 28 қазақ болған Балқаштағы тұңғыш мектеп ашылды. Мектеп аралас болды. Екі аудиторияда 2 сынып орыс тілі мен қазақ тілі бір мезгілде оқытылды. Тақтаның орнына фанер парағы орнатылды. Олар кірпіш қаланған тақталарға отырды, үстелдердің орнына өрескел үстелдер болды. Мектептің алғашқы ұстаздары Кобзева Александра Андреевна мен Зейнетолла Дәнібаев болды. Биылдан бастап мектебіміз өзінің даңқты тарихына мұрындық болып келеді.
         1935 жылы мектеп А блогында уақытша ғимарат алды. Ол №8 үйдің кіреберістерінің бірі болды.
          Виктор Антонович Сейпульник – мектептің бірінші директоры.
В.А.Сейпульник жоғары білімді, жігерлі, сезімтал, зейінді адам болған. Қоғамдық жұмыстарға белсене араласты, құрылыс алаңдарында қызықты лекциялар оқыды. В.А.Сейпульник басқаратын No1 мектеп оқу-тәрбие жұмысын алғашқылардың бірі болып ұйымдастырды.
         Студенттер мен ұстаздар өміріндегі 1936 жыл қоныс тойының қуанышымен есте қалды. Қалалық Кеңес пен қалалық халыққа білім беру бөлімі (ГорОО) орналасқан қазіргі Ш.Уәлиханов көшесі, «А» орамында үш қабатты жаңа мектеп ғимараты пайдалануға берілді.
         1936 жылы 18 шілдеде қаланың барлық еңбекшілері ұлы жазушы Алексей Максимович Горькийдің қайтыс болуына байланысты еске алу жиынына жиналып, онда мектебімізге кеңес әдебиетінің негізін салушы Горький есімі берілгені туралы айтылды.
         1936-1937-1938 жылдар мектеп өмірінде жоғары білікті мұғалімдермен толығуымен маңызды болды.
- әңгімелер - Александр Михайлович Тимонин,
                       Регина Самойловна Хэхт
- физиктер - Иван Иванович Голоенко
- бастауыш сынып мұғалімдері - Анна Ивановна Ветлужских,
- Екатерина Дмитриевна Соколова.
Ұжымдағы педагогтар Мария Александровна Чувикова, Зинаида Яковлевна Соловьева, Мария Борисовна Сейпульник, Надежда Ивановна Ламзина сынды ұстаздар ұжымда өзін-өзі танытты.
           Мұғалімдер мен студенттер ұжымының достығы білім сапасының жоғары болуы үшін, студенттердің еңбексүйгіштігін, қаланың, Отанның қожасы сезімін тәрбиелеу үшін еңбекте нығайтты. Ал Балқаштың шөл даласында көктемнен көктемге дейін жұмыс қызу жүріп жатты.Оқушылар, ұстаздар биолог Ламзина Надежда Ивановнаның жетекшілігімен мектеп ауласын ғана емес, іргелес жатқан аумақтарды – үйлер арасындағы аумақтарды, балабақшаларды көгалдандырды. Көшеттерге арналған шұңқырлар қанды мозолейге қолмен қазылып, қиыншылыққа, шаршағанға ешкім күңкілдеген жоқ - туған қаламызды көгалдандыру қажет болды.
Мектепте еңбек дәстүрлері жолға қойылып, сыныптан тыс жұмыстар дамыды, бейнелеу өнері мен драма үйірмелері құрылып, спорт түрлері дамыды. 1941 жыл – Горький атындағы орта мектеп оныншы сынып оқушыларының ең көп бітірушісі болды, мектепті 34 адам бітірді. Түлектер 1941 жылы 25 мамырда емтиханға дайындалады.
     БІРАҚ ОЛАР НЕҒҰРЛЫҚ СЫНАЛДЫ...
 Николай Подсадник әскерге келіп, әскери ұшқыш болды. Фашистермен шайқастарда ол ерлік, тапқырлық және тапқырлық көрсетті: Днепр арқылы өтетін су асты көпірін тауып, оны жоюға қатысты. Сол үшін Кеңес Одағының Батыры атағын алды.
  Кешегі шәкірттер ержүрек жауынгерге айналды.
  Соғыстың алғашқы күндерінен бастап өз еркімен майданға аттанды.
  Наталья Павловна Грекова 1941 жылы мектеп директоры болып тағайындалды.
   Наталья Павловнаның мерейтойлық сапта мектеп атына жолдаған жеделхатын оқыған күн – майданға көрсеткен көмегі үшін И.В.Сталинге алғыс айту күні мектеп тарихына енді.
  Әскери 40-жылдары мектеп жеті жылдық ерлер мектебі болып қайта құрылды. Ұжымға жаңа студенттер қосылды, педагогикалық жұмыстың шебері атанған жаңа мұғалімдер Сапрыгина М.В., Гертер И.И., Максимова А.И., Гайдаш Е.Ф., Орлова А.И.
       Осы жылдары оқушылар ұжымында табиғаттың жанды әлемімен қарым-қатынас жасау жақсы дәстүр қалыптасты. Содан бері тұрғын бұрыштың тұрғындары мектепте тұрақты тұруға рұқсат алды.
 Соғыс жылдарында жетінші сыныптан бастап әр жазда оқушылар қала маңындағы қосалқы көкөніс шаруашылықтарында немесе алыс-жақын колхоз-совхоздарда еңбек етті.
        1942 жылдың жазында олар мектеп директоры Н.П.Грекованың, мұғалім И.И. ... Төрт айда (маусым – қыркүйек) «Қарағалы» совхозында 65 адам
 картоп дақылын толық өсірді, 35 тонна пішен жинады, 17 мың қошқарға егілді, 80 гектар арпа орылды.
  1944 жылы үкіметтің жеке білім беру туралы қаулысына байланысты мектеп ерлер орта мектебі болып қайта құрылды. 1954 жылдың көктемінде Горький мектебі қайтадан 10-сыныпты бітірді, оның сынып жетекшісі, он бір жыл бұрынғыдай, Иван Иванович Голоенко болды.
  Қырқыншы жылдардың аяғынан 50-ші жылдардың соңына дейін оқу-тәрбие процесін ұйымдастыруды мұғалімдердің ұстазы деп атаған бас оқытушы Анна Андреевна Констанц басқарды. Әрқашан түзу, байсалды, орыс тілінен алған білімін шәкірттеріне жеткізіп, ұстаздарға оқыту әдістемесінің қыр-сырын үйретті.
          50-жылдары мектепте 10-сыныпты қайта бастаған кезде оқушылар саны айтарлықтай өсті.
Соңғы онжылдықта мектеп ұжымы М.Н.Халова, З.Е.Котт, Н.К.Актомакова, А.Ф.Матросова, А.С.Кузьмина, А.С.Литвинова – Елизарова Н.М., Морозов Л.А., Платонов – Кохтырев сынды жиырмадан астам жаңа мұғалімдерді отбасына қабылдады. Ф.В., Татаринцев К.А., директордың орынбасары М.И.Молотов, химия мұғалімі Л.И.Бондаренко, Левицкая Т.В.
      1953 жылы мектеп Ленин көшесіндегі жаңа жеңіл ғимаратқа көшті. Н.П.Грекованың кетуімен лайықты демалыс үшін мектеп директоры болып жақсы математик және көшбасшы Ли В.И.
       Және тағы да Н.И.Ламзинаның жетекшілігімен жаңа ғимараттың айналасындағы адам тұрмайтын шөл дала, әрқайсысы бау-бақшасы бар жасыл аймаққа айналды.ақ гүлденуімен адам көзіне ұнайтын көктем. Горькийлердің қолымен мектеп ауласын көгалдандырудан кейін Мира көшесінің шығысындағы Ленин көшесінің бір бөлігі жасыл түсті киіммен киіне бастады.
         1955 жылы ауысуына байланысты В.И. Жаны жомарт, мәдениеті жоғары, өз пәнін географиядан жетік меңгерген, мектеп басшысы ретінде жеткілікті тәжірибесі бар А.И.Семин халық ағарту бөліміне, қалалық білім бөлімінің меңгерушісі, қалалық білім бөлімінің меңгерушісі, директор болып тағайындалды. мектеп.
          1956-57-58 жылдар мектеп тарихында өзінше қызықты болды. Кәсіподақ ұйымы бар ынтамен жұмыс істеді (МК төрағасы Л.А.Морозова), көркемөнерпаздар қойылымдары жақсы ұйымдастырылды, мұғалімдер кештері қызықты өтті.
      1959 жылы мектеп директоры болып И.И.Голоенко тағайындалды. 60-жылдардың басы үлкен оқиғамен ерекшеленді - спорт залының құрылысы, сонымен бірге шеберханалар мен қояндар салынды. Барлық жоғары сынып оқушылары, мұғалімдер, ата-аналар бес қабатты ғимаратты бұзумен айналысты - оларға кірпіш керек болды.
       Мектеп он бір жылдық, еңбек, өндірістік оқытумен политехникалық.
       1962 - 30 жыл мектепке!
1966 жылдың 28 наурызы – спорт залының салтанатты ашылуы.
        Мектеп директорына физиканы жоғары білікті оқытқаны, кабинет құруы, физикадан студенттерді терең меңгергені, мол материалдық база жасағаны үшін, барлық табандылығы үшін Қазақ ССР-нің еңбек сіңірген мұғалімі атағы берілді. педагогикалық жұмыс. Бірақ 1967 жылы осы бір ғажайып тұлғаның өмірі қысқарып, оның жүздеген шәкірттері мен оның алғашқы мектеп тарихымен тығыз байланысты жарқын еңбек жолында бірге жүргендердің ризашылық жадында қалды.
        Мектеп директоры болып Семина Анфиса Ивановна тағайындалды. Оның басшылығымен мектеп жаңа қарқын алып келеді. Жаңа бағдарламаларды зерделеу, асхана салу, студенттерді оқыту мен тәрбиелеу сапасын арттыру, аспаздармен байланысты нығайту бойынша эксперимент – бұл міндеттерді А.И.Семинаның жетекшілігімен горькийліктер командасы сәтті шешті.
        Жаңа дәстүрлер жасалып, бекітілуде: 1 мамыр комсомолы, «Сәлем, біз таланттарды іздейміз» байқаулары, халықтар достығы фестивалі, спорттық іс-шаралар, қызығушылық клубтары. Олар горький тұрғындарының өмірін қызықты әрі қызықты етеді.
       1967 – 1971 жж. – М.В.Сапрыгина басқарған бірінші эксперименттік сынып.
Келесі эксперименттік сынып Левицкая Т.В.
Жаңа бағдарлама бойынша Л.А.Морозова, Н.М.Литвинова, Гайдан мұғалімдері үлкен қызығушылықпен жұмыс жасауда.
       Төртінші сыныптар пәндік оқытуға көшуде.
1970 - 1971 оқу жылы – 4 сыныптың барлығы да жылды 100% үлгеріммен аяқтады және бұл жұмыста Кравцова Е.А., Котюхова Л.М., Борисова В.И., Юрина Н.
       1972 жылы қыркүйекте мектеп кабинеттік оқыту жүйесіне көшті. Арендарская М.Д., Пустолайкина Е.М., Лысенко Л.М., Котт З.Е. кеңселерін жабдықтау үшін олар көп жұмыс істейді. ...
   1972 жылы директор болып В.М.Бондаренко тағайындалды. Мектеп жұмысының басты бағыты кәсіптік бағдар беру мәселесінде қалды. Түрлі кәсіп өкілдерімен кездесулер ұйымдастырылады. Алғашқы әскери дайындық сабақтары енгізілді.
70-80-жылдардың басында ұжымға педагогикалық жұмыс шеберлері келді: Евдокимова Н.А., Белокопытова В.В., Руденко Л.К., Абдразакова Р.Л., Плехановтың жастары А.В., Гертер Л.В., Толкачева Н.Н., Прусакова Н.И., Окснер Г.А. Е.Р., Ефимова Г.В., Шигамбаев К.Ш., Данилов В.М., Румянцев А.В. және басқалар.
           Бұл жылдар үлкен өзгерістермен ерекшеленді, жалпы орта білім беруге көшу аяқталды, мектеп кабинеттік жүйе бойынша толық жұмыс істейді, кабинеттердің материалдық базасы нығайып, жаңа дәстүрлер орнығуда, білім, гүл күндері конкурстар, кәсіптерді қорғау сайыстары. Студенттердің бос уақытын ұйымдастыруда ұжым көп жұмыс істейді. Мектеп жүйесіне сенбі және демалыс күндері үйірмелер кіреді.
      1985 жылға дейін мектеп директоры В.М.Бондаренко болды.Мектеп келесі мәселелермен жұмысты жалғастырды:
1. қайталауды жою;
2. оқушылардың үлгерімі мен білім сапасын арттыру;
3. қоғамдық белсенділікті арттыру.
1985-1990 жылдар аралығында мектепті Л.А.Коробейникова басқарады.
1994-2007 жылдар аралығында мектепті Сторожко Ирина Дмитриевна басқарды. заманауи, дарынды әкімші. Оның жетекшілігімен мектеп өзінің қайталанбас бейнесін қалыптастырды, педагогикалық ұжым «Шығармашылық ойлайтын көпмәдениетті тұлғаны дамыту мектебінің бағдарламасын» әзірлеп, жүзеге асыруға кірісті.
Жаңа және прогрессивті нәрсені зерттейтін сауатты адам Ирина Дмитриевна директор - әдіскер беделіне ие болды. Кадрлармен жұмыс істеу барысында ол мұғалімдерді оқу жоспарының вариативті бөлігінің пәндерін меңгеруге бағыттады, бұл оқушылардың ойлау қабілеті мен шығармашылық қабілеттерін дамыту сабақтарын белсенді түрде енгізуге мүмкіндік берді, атап айтқанда: ТРИЗ, психологиялық даму сабақтары, коммерциялық математика, музыкалық сауаттылық, әлемдік көркем мәдениет, шет тілдерін ерте үйрену.
   Ата-аналар мен балалардың тілектерін ескере отырып, Ирина Дмитриевна мектептің бюджеттен тыс шотын толықтырып, ақылы білім беру қызметтерінің желісін ұйымдастырды, бұл соңғы үлгідегі көшірме, бейне және компьютерлік техникамен материалдық базаны нығайтуға көмектесті.
     Ирина Дмитриевнаның күш-жігерімен білім беру мекемесінде олимпиадаларға дайындық барысында дарынды балалармен жұмыс жасау жүйесі қалыптасқан, мектеп ұжымы қалалық пәндік олимпиадада жүйелі түрде екінші немесе үшінші жүлделі орындарға қол жеткізіп келеді.
  Жетекші мен пән мұғалімінің жұмысын шебер ұштастыра отырып, жаратылыстану циклі пәндері бойынша оқушыларды олимпиадаға дайындауда факультативтік сабақтарда оқуға арналған «Биология – физика – химия» кіріктірілген курсының бағдарламасын жасады. Оның шәкірттері арасында қалалық, облыстық олимпиадалардың жүлдегерлері, Республикалық мектеп оқушылары олимпиадасының қатысушысы бар. Жас ұрпақ тәрбиесіне қосқан үлесі үшін қалалық, облыстық білім басқармаларының Құрмет грамоталарымен, ҚР Білім және ғылым министрлігінің Құрмет грамотасымен марапатталған.
 
Бірнеше жылдан бері мектепті дарынды әкімші – Елена Мурзахметқызы Түсіпова басқарып келеді. Ол жетекшілік ететін ұжым материалдық-техникалық базаны нығайту бағытында жұмыс жасауда
In the 70s and early 80s, masters of pedagogical work came to the collective: N.A. Evdokimova, V.V. Belokopytova, L.K. Rudenko, R.L. Abdrazakova, the youth of A.Plekhanov joined the school team. V., Gerter L.V., Tolkacheva N.N., Prusakova N.I., Velk G.A., Oksner E.R., Efimova G.V., Shigambaev K.Sh., Danilov V.M., Rumyantsev A.V. other.
           These years were marked by great transformations, the transition to general secondary education was completed, the school is fully operating according to the cabinet system, the material base of the classrooms is being strengthened, new traditions are being established, days of knowledge, flower contests, and professions defense contests. The team works a lot to organize the free time of students. The school system includes Saturday and weekend clubs.
      Until 1985, the director of the school was V.M.Bondarenko. The school continued to work on the problems:
1. elimination of repetition;
2. improving the performance and quality of knowledge of students;
3. increasing public activity.
From 1985 to 1990, the school is headed by L.A. Korobeinikova.
From 1994 to 2007, the school was headed by Storozhko Irina Dmitrievna. is a modern, talented administrator. Under her leadership, the school formed its unique image, the teaching staff developed and began to implement the "Program of the school for the development of a multicultural personality with creative thinking."
A literate person who studies everything new and progressive, Irina Dmitrievna has earned the authority of a director - a methodologist. In working with personnel, she focused teachers on mastering the subjects of the variable part of the curriculum, which made it possible to actively introduce lessons in the development of thinking skills and creative abilities of students, namely: TRIZ, lessons in psychological development, commercial mathematics, musical literacy, world artistic culture, early study of foreign languages.
   Taking into account the wishes of parents and children, Irina Dmitrievna organized a network of paid educational services, replenishing the school's off-budget account, which helped to strengthen the material base with the latest duplicating, video and computer equipment.
     Through the efforts of Irina Dmitrievna, the educational institution has developed a system of working with talented children in preparation for the Olympiads, the school team consistently achieves second or third prizes in the city subject Olympiad.
  Skillfully combining the work of a leader and a subject teacher, she has developed a program of the integrated course "Biology - Physics - Chemistry", designed to be studied in optional classes in preparing students for Olympiads in the subjects of the natural cycle. Among her students there are winners of city and regional Olympiads, a participant in the Republican Olympiad for schoolchildren. For her contribution to the upbringing of the younger generation, she was awarded diplomas of the city and regional departments of education, a diploma of the Ministry of Education and Science of the Republic of Kazakhstan.
 
For several years the school has been run by a talented administrator - Elena Murzakhmetovna Tusupova. The team under her leadership is working to strengthen the material and technical базасы: мектепте жабдықталған екі информатика кабинеті, лингафон, мультимедиялық кабинеттер, заманауи дыбыс күшейткіштері бар техникалық орталық, теледидар, бейнеаппаратуралар, қайталау жабдықтары бар. Арнайы оқытуға дайындалу үшін қыздарға арналған технология кабинеті жабдықталған.
Мектепте уақыт талабына сай кабинеттердің эстетикалық безендірілуіне үлкен көңіл бөлінеді: бастауыш сыныптарға арналған кабинеттер, фойе, 100 орындық асхана, акт залы жаңартылды.
Мектепте білім сапасын арттырудың тұрақты үрдісі бар. Олимпиадаларға, байқауларға дайындық, жоба қорғауда дарынды балалармен жұмыс жүйесі қалыптасты; жыл сайын мектеп командасы 10-15 жүлделі орындарға ие болады. Вариативті білім беру бөлігін жүзеге асыра отырып, экология, экономика, ағылшын тілін ерте оқыту, экономикаға математика пәндері енгізілді.
Мектепте балалардың шығармашылығын дамытуға көп көңіл бөлінеді. Өнер мектебінің, А.Металлургтер мәдениет сарайының мамандарын тарта отырып, оқушылардың әртүрлі қызығушылықтарын, эстетикалық аясын, дене мүмкіндіктерін дамыту мақсатында үйірмелердің кең желісі ұйымдастырылды. М.Хамзин және басқа да қалалық мәдениет ошақтары.
No1 орта мектептің спорттық базасы жыл сайын «Спорт, денсаулық, сұлулық» аталымы бойынша спорттық жетістіктері бойынша мониторингте 1-орынға ие болып, қаладағы үздік базалардың бірі болып саналады. Көрсеткіш – түлек – оқудан шығарылғандар. Студенттер қалалық, облыстық, халықаралық олимпиадаларда жүлделі орындарды иеленеді.
Көркемдік жетекшілер би және вокалдық топтармен жұмыс жасайды, мектепте 2 хор ұжымы бар.
Балаларды әлеуметтендіру қажеттілігін түсініп, мектепте орыс тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі Попова Любовь Егоровна 15 жыл бойы мектептегі драма үйірмесінің тұрақты жетекшісі бола отырып, өз жұмысында қолданатын сахналық шеберлікті қалыптастырудың әдістемесін жасады. Ол жас театр сүйер қауымның бірнеше буынын тәрбиеледі. Ал бүгін жігіттер Мольер, Лопе де Вега, Н.А. Некрасов.
 Сондай-ақ мектепте көркемдік жетекшісі, облыстық «Балауса» композиторлар қоғамдық бірлестігінің мүшесі Владимир Петрович Коновалов басқаратын шығармашылық зертхана жұмыс істейді. Владимир Петрович компьютерлік өңдеуді қолдана отырып, балалар әндерінің екі жинағын басып шығарды және шығарды.