БАЛАҒА ОҚЫТУҒА ҚАЛАЙ КӨМЕК БЕРЕДІ?
БАЛАҒА ОҚЫТУҒА ҚАЛАЙ КӨМЕК БЕРЕДІ?
1. БАЛАЛАРҒА ҮЙРЕНУ ҮШІН КӨМЕК КӨРСЕТУ КЕРЕК ...
Сіз қалай оқуды үйрендіңіз? Есіңізде ме? Бәрімізге мүлдем басқаша оқуды үйретті. Біреулерге әліпби қойылып, әріптерді тез көрсетті, сосын еркін жүзуге жіберілді. Біреу мүлдем оқуды үйреткені есінде жоқ, «ол өздігінен шыққан». Біреуге мақсатты түрде слогтар арқылы оқуды үйреткен, ал біреулер жазған. Мүмкін, біреуге методология бойынша оқуды үйреткен шығар, оны көпшілік естіген: Зайцев текшелері. Ең бастысы - нәтиже. Сіз білдіңіз бе? Біздің балалар мектептегі сабақтарда әріптерді үйреніп, буындарға жазады. Оқу шеберлігін шыңдау және дамыту үшін үйде күнделікті жаттығулар қажет. Сонымен, балаңызға оқуды үйретуге қалай көмектесе аласыз?
1-қадам: ABC кітабын сатып алыңыз. Оның мазмұнында ол алдымен балаларды алфавитпен, содан кейін слогтармен таныстыратындығына назар аударыңыз. Әріптер мен буындарды зерттеудің біріккені жөн. Надежда Жукованың нұсқауын ұсынамыз, өйткені балалар мектепте (мектепке дейінгі сыныпта) оқиды.
2-қадам: дауысты дыбыстармен, содан кейін дауыссыз дыбыстармен таныстыру. Қатты дауысты дыбыстар алдыңғы қатарға енеді, олар: а, о, у, э, с. Содан кейін дауысты дыбысты дауыссыз дыбыстарды енгізу керек: м, л. Саңырау мен шуды үйрену қалады: w, w, d, k (Н.Жукова осы қағидаға негізделген). Праймерді бірінші беттен ашып, автордың ұсыныстарына назар аудару керек.
3-қадам: алдыңғы материалды күнделікті қайталаңыз. Қайталау - әріптерді ұмытып кетудің алдын алу. Аяқталған әріптерді күн сайын қайталаңыз. Сіз карталармен, суреттермен, кескіндермен түрлі ойындар ойнауға болады; гаджеттерді қолдану мүмкіндігі. Сіз қызықты хат оқуға арналған қосымшаны жүктей аласыз. Бағдарламаны мұқият таңдаңыз, біріншісін жүктемеңіз. БІРАҚ !!! Гаджеттерді теріс пайдаланбаңыз, оларды тек өзгеріс үшін қолданыңыз.
4-қадам: әріптерді буындарға салыңыз. Бұл қадам бірінші рет қиын болып көрінеді. Мысалы, «KA» слогын қарастырайық. Балаға бір әріптің екіншісіне ауысатындығын түсіндіру керек, ал олар «дос» болған кезде бірге айтылады, олар енді бір-бірінсіз өмір сүре алмайды: «к-к-к-к-к-а-а-а-а-а». Сондықтан кез-келген дауысты дыбыстар дауыссыз дыбыстармен дос бола алады. (Н. Жукованың хатында суреттер бар). Содан кейін біз «қарапайымнан күрделіге» қағидаты бойынша оқимыз.
5-қадам: Ойынды оқып үйреніңіз. Оқуды оқытудың көптеген әдістері бар. Бірақ есте сақтау керек ең бастысы - өзіңізді және баланы күштемеу. Мұны жағымсыз парызға айналдырмаңыз, балаңызды ұзақ уақыт оқыған көршісінің баласымен салыстырмаңыз, ештеңе істемесе, оны ұрламаңыз.
«Достар» - бұл ойынға көптеген өзгерістер енгізілуі мүмкін. Онда хаттар анимацияланған. Олар дос және бірге сөз құрайды. Бір әріп екіншісіне қарай жүгіргендей. Біз айтамыз, «d» дыбысын жаңа «а» дыбысына жеткенше тартыңыз. Олар бірге сөйлеп, бізге «иә» деген қысқа сөзді айтады. Сіз кез-келген бос сәтте қашып жүрген достарыңызды қосуға тырыса аласыз. Мәселен, мұны ас үйде, машинада, әйнекке әріптер жазып, диванда отырғанда жасаңыз. Бірнеше минуттық шаршау. Бала біртіндеп әріптерді буындарға, содан кейін сөздерге байланыстыруға дағдыланады.
«Егіздерді тап»ойыны - баланың басылған мәтіннен буын іздеуі. Бұл сүйікті кітап немесе қолыңыздағы газет, журнал, маңдайша мәтіні болған кезде қызықтырақ. Бала кітаптардың әдемі суреттермен ғана емес, әртүрлі болатынын түсінеді. Мұның бәрі әрқашан сіздің пікірлеріңізбен және қол жеткен жетістіктер үшін мадақтаулармен бірге жүруі керек, содан кейін бұл ойын қызықты болады. Табылған буындарды бөлек айтылатын екі түрлі дыбыстармен емес, бір дыбыспен байланыстыратын етіп айтуды ұмытпаңыз. Біртіндеп слогдар түрінде көрнекі түрде үйрену әріптердің слогтарға автоматты түрде қосылуына әкеледі. «Аббрадабра» - шифрланған жазбаның мағынасын түсіну үшін сөзді терген кезде алынған abracadabra сөзін жазуға тырысыңыз. Оқуды білмейтін «барлаушы» құпия миссияны орындау үшін орталықтың миссиясын міндетті түрде түсінуі керек. Балаға «скаут» бұрмаланған сөздерді есту қалай қызықты болатынын көресіз. Оған көмектесу мүмкіндігі қаншалықты мақтан тұтады. Кейде abracadabra соншалықты күлкілі, сіз бірге бірге күлесіз.
Не істеу керек:
• Балаңызды жылдам оқуға мәжбүрлемеңіз. Бұл реакциялар мен зейіннің дамуына көмектеспейді, бірақ ол түсінуді байсалды түрде «бәсеңдетеді», шыдамды болыңыз, уақыт келеді және ол оқуды тездетеді;
• баланы «икемдеуге» тырыспаңыз, оны слогдарда оқуды әрең үйренген кезде оны толық мәтінді оқуға мәжбүрлеңіз;
• Жөндемеңіз және балаға оқымаңыз. Оны тоқтатып, әріптерді атауын және буын немесе сөзді дұрыс оқып шығуын сұраңыз.
• егер бала әріптерді жинай алмаса немесе сөзді оқи алмаса, дауысыңызды көтермеуге тырысыңыз. Есіңізде болсын, қазіргі уақытта баланың миы белсенді түрде игерілуде қызметтің жаңа түрі.
Сізге сәттілік тілейміз !!!
Педагог- психолог: Нұрақова Г.С.