Размер шрифта:

Медицинский кабинет

Категория: Медицинский кабинет

План мероприятий в период роста заболеваемости ОРВИ в КГКП ясли сад «Балакай» 01.11.2024

План мероприятий в период роста заболеваемости ОРВИ в КГКП ясли сад «Балакай» 01.11.2024 Мероприятие Когда проводить Ответственный Провести консультацию для сотрудников детского сада «Порядок действий при выявлении больных ОРВИ» Один раз в месяц Медсестра Контролировать состояние здоровья сотрудников ДО, отстранять от работы заболевших Ежедневно Медсестра, заведующая Усилить утренний фильтр Ежедневно Медсестра, воспитатели Контролировать мытье рук Ежедневно Медсестра, воспитатели Обязать персонал носить маски Ежедневно Заведующая, медсестра Использовать бумажные одноразовые полотенца Ежедневно Заведующая Контролировать режим проветривания Ежедневно Медсестра, воспитатели Проводить кварцевание помещений Ежедневно Медсестра Проводить влажную уборку помещений с помощью дезинфицирующих средств Ежедневно Медсестра, помощники воспитателя Узнавать о состоянии здоровья заболевших детей Один раз в неделю Медсестра, воспитатели

2024-11-12 14:52:50

Скачать

Расчетная температура и кратность обмена воздуха

Расчетная температура и кратность обмена воздуха Помещения Расчетная температура воздуха, °С, не менее Кратность обмена, не менее Приток Вытяжка Групповые, раздевальные группы детей до 3 лет 22 - 1,5 Групповые, раздевальные - групп детей 3–4 лет - групп детей 4–6 (7) лет 21 20 - - 1,5 1,5 Спальни: - групп детей до 3 лет - групп детей 3–6 (7) лет 22 19 - - 1,5 1,5 Туалетные - групп детей до 3 лет - групп детей 3–6 (7) лет 22 20 - - 1,5 1,5 Буфетные 16 - 1,5 Залы для музыкальных и гимнастических занятий 19 - 1,5 Медицинские помещения 22 - Служебно-бытовые помещения 18 - 1 Кухня 15 По расчету Стиральная 18 5 5 Гладильная 16 5 5 Физиотерапевтический кабинет, кабинет массажа 28 - 1,5 Примечания 1. В помещениях стиральной и гладильной следует осуществлять, как правило, механический поток и вытяжку воздуха. 2. В туалетных групп детей от 3 до 6 (7) лет вытяжку воздуха следует предусматривать из уборной. 3. В туалетных групповых ячеек, проектируемых без естественного освещения, вытяжка должна быть не менее трехкратной.

2023-11-18 19:42:32

Скачать Смотреть

Ата-аналармен қарым-қатынас «Тіл дамыту бойынша ата-ана үшін логопедтің 3 кеңесі» ата-аналарға кеңес Сөйлеу проблемалары бар балалар көбейіп келеді. Сол себептен қазір ата-аналар логопедтің көмегіне көбірек жүгінеді. Алайда сабақтардың тиімділігі мен с

Ата-аналармен қарым-қатынас «Тіл дамыту бойынша ата-ана үшін логопедтің 3 кеңесі» ата-аналарға кеңес Сөйлеу проблемалары бар балалар көбейіп келеді. Сол себептен қазір ата-аналар логопедтің көмегіне көбірек жүгінеді. Алайда сабақтардың тиімділігі мен сәттілігі ата-аналардың логопедиялық терапияның ұсыныстарын қаншалықты дұрыс орындайтындығына байланысты. Логопедтің кеңестері тек ата-аналарға ғана емес, тәрбиешілерге де қажет, өйткені олар сөйлеуді дамыту және дыбыс айтылуын түзету үшін кейбір жаттығуларды өз сабақтарында пайдалана алады. 1-кеңес. Егер логопед баланы невропатологқа бағыттаса, алаңдамаңыз. Көбінесе ата-аналар баланы невропатологқа көрсету туралы ұсынысқа жағымсыз көзқараста болады. Олар мұндай ұсынысты таңданумен, қорқынышпен, кейде тіпті өте агрессивті қабылдайды. Алайда, логопедтің жұмысы көбінесе неврологиямен тығыз байланысты, сондықтан невропатологқа бағыттау баламен жұмыс жасауда өте оң нәтиже бере алады. Егер медицинаға тереңірек үңілсек, сөйлеудің көптеген ақаулары жүйке жүйесінің жұмысына тікелей байланысты екені белгілі. Сондықтан баланың сөйлеу проблемаларын диагностикалау және түзету кезінде балалар невропатологы маманының көмегіне жүгіну керек. Тілдің қандай бұзылыстарында невропатологқа бару керек? • Дизартрия. • Алалия. • Афазия. Невропатолог маманнан кеңес алу себептері Сіз бала үшін құнды уақытты жіберіп алуыңыз мүмкін. Көбінесе ересектер баланы ұзақ уақыт бойы әртүрлі үйірме мен қосымша сабақтарға апарады. Олар бұған көп уақыт пен күш жұмсайды, бірақ сөйлеу мәселесі шешілмейді. Бұл мамандардың кешенді жұмысы қажет екенін көрсетеді, логопедиялық түзету бұл балалар невропатологының ұсыныстарымен үйлесуі керек. Проблеманың себебін анықтау керек. Көбінесе ата-аналар бір кемшіндікке, мысалы, тілдегі ақаулыққа қадалып қалады, ал басқа алаңдатарлық белгілерді байқамайды. Олар логопедке барған кезде ғана логопед өз кезегінде мәселенің түп-тамырын тауып, ата-аналарды невропатологқа бағыттайды. Өйткені, логопедтің талдауын зерттеген тәжірибелі невропатолог қана баланы жан-жақты зерттеп, қауіпті белгілердің себебін анықтай алады. Сөйлеу проблемалары жүйке жүйесінің бұзылуымен тығыз байланысты. Себептері: токсикоз, инфекциялар, жүктілік кезінде, әсіресе бірінші триместрде жедел суық тию, асфиксия және босану кезіндегі жарақаттар және басқалар. Нәтижеге жете білу керек. Абыржып, үрейленудің қажеті жоқ, невропатологқа баруды кейінге қалдырмаңыз. Дәрігер жүйке жүйесіндегі патологияны анықтағаннан кейін кешенді ем тағайындайды. Бұл міндетті түрде көптеген ата-ана үрейленетін әсері күшті препараттар немесе транквилизатор тағайындайды деген сөз емес. Көбінесе невропатолог жаттығу терапиясын, массаж, сондай-ақ әртүрлі физиотерапиялық процедураларды ұсынады. Мұндай емдеу тәсілі сөйлеу терапиясын түзетуді тиімдірек етуге көмектеседі. Барынша бір маманды ғана таңдап, онымен үнемі кеңесіп отырған жөн. Бұл мамандар мен ата-аналарға сөйлеу түзелуін объективті бағалауға және динамиканы бақылауға көмектеседі. Естеріңізде болсын, тіл кемшіндігі әруақытта өздігінен пайда болмайды, көбінесе олар жүйке жүйесі бұзылуының алғашқы белгілерін көрсетеді. Мұндай жағдайларда балалар невропатологы баға жетпес көмек көрсетеді. Содан кейін ғана логопед пен невропатологтың бірлескен жұмысы оң нәтиже береді. 2-кеңес. Қысқа тіласты жүгеншегі. Не істеу керек? Тіласты жүгеншегі – бұл тіл астында орналасқан және тілді тіл асты кеңістігімен байланыстыратын жарғақ. Тіласты жүгеншегінің ұзындығы өз мөлшерінде ме, жоқ па, оны қалай анықтау керек? Тіласты жүгеншегі барлық адамдарда түрлі ұзындықта. Оның ұзындығын анықтау үшін баланың тілін шығартып қарау керек, ұшы екі жартылай дөңгелек жапырақша түрінде екіге бөлінбегенін тексеру керек. Егер тілді төменнен тіласты жүгеншегі тартып тұрса, бұл мүмкін. Сондай-ақ, балаға табақшаны жалату керек, тілін тақылдатуды өтіну керек, егер бәрі қалыпты болса, демек дауыс қойылымы үшін кедергілер болмауы тиіс. Келте тіласты жүгеншегі Келте тіласты жүгеншегі тілдің қозғалысына қиындық тудырады. Бала тілін жоғары көтере алмайды. Ш, Ж, Ч, Щ, Р, Рь сияқты жоғарғы дыбыстардың айтылуы бұзылады. Сондай-ақ, келте тіласты жүгеншегі тіл ортасының жылжуын тудыруы мүмкін, ол асимметриялы түрде дамиды. Бұл кейбір дыбыстардың дұрыс артикуляциялық қалыпына кедергі келтіреді. Баланың дикциясы бұзылады, сөйлеуі кейде түсініксіз болады. Кейде келте тіласты жүгеншегі төменгі жақтың қалыптасуына кедергі келтіруі мүмкін, тістер бір жағына қисайып, тістің түп жағы ашылады. Бұл өз кезегінде периодонтит пен гингивитке әкелуі мүмкін. Бұндайда міндетті түрде ортодонт маманға көрсету керек. Балада тіласты жүгеншегі келте болса ата-ана не істеуі керек? Тіласты жүгеншегін созу Егер жүгенше өте қысқа болмаса және оның ұзындығы қалыпты болса, оны созып көруге болады. Бірақ бұны бала беске толғанға дейін жасаған дұрыс. Бес жастан кейін созу әлдеқайда қиын болады. Операциядан айырмашылығы, жүгеншені созу бала үшін соншалықты қорқынышты және зақымды емес, бірақ бұл процесс көп уақыт пен күшті қажет етеді. Өйткені, логопед ұсынған жаттығуларды күніне бірнеше рет мұқият және жиі орындау керек. Сондай-ақ, жүгеншені логопедиялық массаж көмегімен де созып көруге болады, бірақ бұл өте ауыр процесс, сондықтан ата-аналарға баланы операцияға апару оңайырақ. Логопедиялық массаж көмегімен созу – бұл жағымсыз процесс, көбінесе бала үшін өте ауыр. Осылайша, егер жүгенше тым қысқа болмаса, оны арнайы жаттығулардың көмегімен ұзартуға тырысуға болады. Кішкентай бала нұсқауларға сәйкес барлық әрекеттерді мүлтіксіз орындамайды, сондықтан бұл әрекетті қызықты ойынға айналдыруға тырысыңыз. Кішкентайларға арналған жаттығулар 1. Табақшаны жала. 2. Қасықтағы балды тіліңді созып алып же. 3. Тіліңді иекке дейін жеткіз. 4. Тіліңді мұрынға тигіз. 5. Әткеншек. Аузыңды ашып, тілдің ұшын мұрынға тигіз, содан кейін иекке, содан кейін қайтадан мұрынға, қайтадан иекке қарай соз. 6. Кішкентай құлын. Аузыңды ашып күл. Құлын боламыз, күлкілі құлын сияқты таңдайды тарсылдатамыз. Аузыңды аш, тілің ашық болсын. Бері қара, тіліңді шығарып тұр. Әжеңнің алдына отыра ғой, енді өзіңді кішкентай пони деп ойла. Үлкен балаларға арналған жаттығулар 1. Дәмді тосап. Аузыңды сәл ашып, сиқырлы тосапты жалап жатқандай, тілді жоғарғы ерінге жоғарыдан төменге қарай жылжыт. Төменгі жақ қозғалмасын. 2. Бояушы. Сенің тілің – сиқырлы щетка деп елестет, енді сен төбені «щеткамен» бояуың керек. Мұны істеу үшін аузыңды ашып, алға-артқа тіл ұшын қозғап төбені бояп шығасың. 3. Барабан. Тілдің көмегімен даңғырлатып ұрып, барабанға айналуға тырыс. Аузыңды ашып, сәл күлімсіре, тіл ұшын бүріп ауыз қуысына қарай (жоғарғы күрек тістердің артындағы жақ сүйек төмпесі) бірнеше рет және айқын, бір деммен «Д-Д-Д» деп дауыстап айт. Алдымен баяу, содан кейін қарқынын арттыр. Бірнеше рет қайтала. Жаттығуды орындау кезінде аузыңды жаппай, ашық ұста. 4. Саңырауқұлақ. Аузыңды кеңінен ашып, тілді барынша көтеріп таңдайға тигізіп жабыстыр. Тілді осы қалыпта 5–10 секунд ұстап тұруға тырыс. Тіл – саңырауқұлақтың телпегі, ал созылған тіласты желбезегі – оның жіңішке аяғы деп елестет. Содан кейін тілді «ажыратып», аузыңды жабасың. Бұл көңілді жаттығуды 2–3 рет қайталаңыз. 5. Гармошка. Кел, екеуміз тілден гармошка жасайық. «Саңырауқұлақ» жаттығуындағыдай тілдің ұшын таңдайға тигізіп жабыстыр, содан кейін тілді алмай, аузыңды аш, сосын жап. Тіласты желбезегі барынша созылып, одан кейін кішірейетін гармошка рөлін атқарады. Ата-ана, назар аударыңыздар! Қажетті нәтижеге аталған жаттығуларды жүйелі түрде орындаған кезде, олардың орындалу уақытын күн сайын арттырған кезде ғана қол жеткізіледі. Баламен сабақты неғұрлым ертерек бастасаңыз, соғұрлым тезірек қажетті нәтижеге жетесіз. Баланың жасы өскен сайын, тіласты жүгеншесін созу соғұрлым қиын болады. Оперативті араласу Есіңізде болсын, кез келген операция бала үшін үлкен қорқынышты және стресс. Егер сіз әлі де хирургиялық араласуға жүгінуді шешсеңіз, кейбір жайттарды ескеріңіз. Заманауи жабдықтармен жұмыс істейтін білікті дәрігерді табыңыз. Ата-аналар жергілікті қос анестезиямен операциялар туралы жақсы айтады. Бірақ анестезияны таңдауды тек дәрігер талдау негізінде жасайды. Тіл жүгеншесін тілген соң да жаттығуларды жалғастыру керек, өйткені тіласты желбезегі қайтадан өсе алады. Жаттығуды операциядан кейін 10–14 күн өткен соң, бірақ 1 айдан кешіктірмей жалғастыруға болады. Оперативті араласу кейде сөйлеу проблемаларына байланысты ғана емес. Қысқартылған жүгенше периодонтиттің, гингивиттің және тістер арасындағы үлкен жарықтардың себебі болған жағдайлар болды. Бұл әркімде бола бермейді және тәжірибелі маман мұндай жағдайды оңай анықтай алады. 3-кеңес. Ата-ананың сөйлеуі - балаға үлгі. Бала өмір сүретін сөйлеу ортасы оның дамуында үлкен рөл атқарады. Балалар көбінесе ересектерге еліктейді. Сондықтан отбасы мүшелері олардың сөйлеуі балаға үлгі болуын қамтамасыз етуі керек. Бала дұрыс сөйлесуді білмейді. Ол ересектердің сөзін тыңдап, оны көшіре бастайды. Ата-аналар балалармен қарым-қатынас жасау кезінде жіберетін қателіктердің бірнеше түрі бар. «Үндемес» ата-ана. Белгілі бір себептермен бір-бірімен аз қарым-қатынас жасайтын және айналасындағы адамдармен араласпайтын жұптар бар. Мұндай отбасыларда балалардың дамуы кешігіп отырады, олар еліктей алатын және осылайша дұрыс сөйлеуді үйренетін сөйлесуді үйде көрмейді. Мұндай балалар сөйлеу аппараты қалыпты дамыған болса да, үндемейді. Егер осындай отбасынан шыққан баланың сөйлеу аппаратында проблемалары болса, онда оған сөйлеуді бастау өте қиын болады. Қорытынды. Балалармен және бала көзінше үнемі сөйлесу керек. Сонымен қатар, сөйлеудің интонациясы да өзгеруі керек, эмоционалды, мейірімді немесе күлімсіреп сөйлесу керек. Баламен эмоционалды байланыс толық дамуға жақсы көмектеседі. Түсініксіз сөйлеу. Тез, түсініксіз сөйлейтін, сөз соңын жұтатын және бірақ сөйлеу аппаратымен ешқандай проблемалар жоқ жұптар жиі кездеседі. Сондай-ақ, олар тез, түсініксіз және импульсивті түрде баламен сөйлеседі. Мұндай отбасында балаға ересектердің сөзіне еліктеу қиын. Ол сөздерді естігендей айтады. Мұның бәрі болашақта сөйлеу кемшіліктеріне әкелуі мүмкін. Қорытынды. Бала тез сөйлеу тәсілін қабылдамауы үшін оның қатысуымен сөйлеуін қадағалап, әр сөзді нақты айтуға тырысу керек. «Әжесінің баласы». Көбінесе ата-аналар жұмысбасты болып, кішкентай балаларды тәрбиелеуге уақыттары мен күштері болмай жатады. Мұндай жағдайларда ата-әжелер көмекке келіп, балаларды мектеп жасына жеткенге дейін тәрбиелеуге алады. Өздеріңіз білетіндей, әжелер әрқашан балалардың физикалық дамуына көп көңіл бөледі, ал сөйлеуді дамыту назардан тыс қалады. Мұндай отбасыларда бала бірінші сыныпқа сөйлеуі жеткіліксіз дамымаған қалыпта барады. Қорытынды. Тіпті баланы ата-әжесіне уақытша тәрбиелеуге бергенде де, оның тілдік дамуы туралы ұмытпаңыз. Баланы балабақшаға орналастырыңыз немесе даму орталықтарына апарыңыз. Балаға толық қарым-қатынас қажет. «Бала былдыры». Көбінесе ересектер балаға сөйлегенде оны еркелетіп дұрыс сөйлемейді, балаға бейсаналық түрде ұқсауға тырысып оның дұрыс айтпаған сөздерімен сөйлеп жатады. Алайда, бұл баланың сөйлеуіне, оның дамуына жағымсыз әсер етеді. Нәтижесінде – баланың тілін жақсартуға ынтасын жоғалтады. Қорытынды. Баламен дұрыс сөйлесу өте маңызды. Қолайсыз сөйлеу ортасында тәрбиеленген, тіпті дұрыс сөйлейтін балада да ақаулар пайда болуы мүмкін. Ата-аналардың үлкен мүмкіншілігі бар. Тіпті ең білікті логопед маман балаға ата-анасындай көмектесе алмайды. Ересектер баланың қасында көп уақыт болады және қарым-қатынас процесінде олар сөйлеуді дұрыс дамыту үшін ертегі оқып, ән айтып, ойын ойнап, онымен сөйлесу арқылы көп жағдай жасай алады. Сөйлеу проблемалары бар балалар көбейіп келеді. Сол себептен қазір ата-аналар логопедтің көмегіне көбірек жүгінеді. Алайда сабақтардың тиімділігі мен сәттілігі ата-аналардың логопедиялық терапияның ұсыныстарын қаншалықты дұрыс орындайтындығына байланысты. Логопедтің кеңестері тек ата-аналарға ғана емес, тәрбиешілерге де қажет, өйткені олар сөйлеуді дамыту және дыбыс айтылуын түзету үшін кейбір жаттығуларды өз сабақтарында пайдалана алады. 1-кеңес. Егер логопед баланы невропатологқа бағыттаса, алаңдамаңыз. Көбінесе ата-аналар баланы невропатологқа көрсету туралы ұсынысқа жағымсыз көзқараста болады. Олар мұндай ұсынысты таңданумен, қорқынышпен, кейде тіпті өте агрессивті қабылдайды. Алайда, логопедтің жұмысы көбінесе неврологиямен тығыз байланысты, сондықтан невропатологқа бағыттау баламен жұмыс жасауда өте оң нәтиже бере алады. Егер медицинаға тереңірек үңілсек, сөйлеудің көптеген ақаулары жүйке жүйесінің жұмысына тікелей байланысты екені белгілі. Сондықтан баланың сөйлеу проблемаларын диагностикалау және түзету кезінде балалар невропатологы маманының көмегіне жүгіну керек. Тілдің қандай бұзылыстарында невропатологқа бару керек? • Дизартрия. • Алалия. • Афазия. Невропатолог маманнан кеңес алу себептері Сіз бала үшін құнды уақытты жіберіп алуыңыз мүмкін. Көбінесе ересектер баланы ұзақ уақыт бойы әртүрлі үйірме мен қосымша сабақтарға апарады. Олар бұған көп уақыт пен күш жұмсайды, бірақ сөйлеу мәселесі шешілмейді. Бұл мамандардың кешенді жұмысы қажет екенін көрсетеді, логопедиялық түзету бұл балалар невропатологының ұсыныстарымен үйлесуі керек. Проблеманың себебін анықтау керек. Көбінесе ата-аналар бір кемшіндікке, мысалы, тілдегі ақаулыққа қадалып қалады, ал басқа алаңдатарлық белгілерді байқамайды. Олар логопедке барған кезде ғана логопед өз кезегінде мәселенің түп-тамырын тауып, ата-аналарды невропатологқа бағыттайды. Өйткені, логопедтің талдауын зерттеген тәжірибелі невропатолог қана баланы жан-жақты зерттеп, қауіпті белгілердің себебін анықтай алады. Сөйлеу проблемалары жүйке жүйесінің бұзылуымен тығыз байланысты. Себептері: токсикоз, инфекциялар, жүктілік кезінде, әсіресе бірінші триместрде жедел суық тию, асфиксия және босану кезіндегі жарақаттар және басқалар. Нәтижеге жете білу керек. Абыржып, үрейленудің қажеті жоқ, невропатологқа баруды кейінге қалдырмаңыз. Дәрігер жүйке жүйесіндегі патологияны анықтағаннан кейін кешенді ем тағайындайды. Бұл міндетті түрде көптеген ата-ана үрейленетін әсері күшті препараттар немесе транквилизатор тағайындайды деген сөз емес. Көбінесе невропатолог жаттығу терапиясын, массаж, сондай-ақ әртүрлі физиотерапиялық процедураларды ұсынады. Мұндай емдеу тәсілі сөйлеу терапиясын түзетуді тиімдірек етуге көмектеседі. Барынша бір маманды ғана таңдап, онымен үнемі кеңесіп отырған жөн. Бұл мамандар мен ата-аналарға сөйлеу түзелуін объективті бағалауға және динамиканы бақылауға көмектеседі. Естеріңізде болсын, тіл кемшіндігі әруақытта өздігінен пайда болмайды, көбінесе олар жүйке жүйесі бұзылуының алғашқы белгілерін көрсетеді. Мұндай жағдайларда балалар невропатологы баға жетпес көмек көрсетеді. Содан кейін ғана логопед пен невропатологтың бірлескен жұмысы оң нәтиже береді. 2-кеңес. Қысқа тіласты жүгеншегі. Не істеу керек? Тіласты жүгеншегі – бұл тіл астында орналасқан және тілді тіл асты кеңістігімен байланыстыратын жарғақ. Тіласты жүгеншегінің ұзындығы өз мөлшерінде ме, жоқ па, оны қалай анықтау керек? Тіласты жүгеншегі барлық адамдарда түрлі ұзындықта. Оның ұзындығын анықтау үшін баланың тілін шығартып қарау керек, ұшы екі жартылай дөңгелек жапырақша түрінде екіге бөлінбегенін тексеру керек. Егер тілді төменнен тіласты жүгеншегі тартып тұрса, бұл мүмкін. Сондай-ақ, балаға табақшаны жалату керек, тілін тақылдатуды өтіну керек, егер бәрі қалыпты болса, демек дауыс қойылымы үшін кедергілер болмауы тиіс. Келте тіласты жүгеншегі Келте тіласты жүгеншегі тілдің қозғалысына қиындық тудырады. Бала тілін жоғары көтере алмайды. Ш, Ж, Ч, Щ, Р, Рь сияқты жоғарғы дыбыстардың айтылуы бұзылады. Сондай-ақ, келте тіласты жүгеншегі тіл ортасының жылжуын тудыруы мүмкін, ол асимметриялы түрде дамиды. Бұл кейбір дыбыстардың дұрыс артикуляциялық қалыпына кедергі келтіреді. Баланың дикциясы бұзылады, сөйлеуі кейде түсініксіз болады. Кейде келте тіласты жүгеншегі төменгі жақтың қалыптасуына кедергі келтіруі мүмкін, тістер бір жағына қисайып, тістің түп жағы ашылады. Бұл өз кезегінде периодонтит пен гингивитке әкелуі мүмкін. Бұндайда міндетті түрде ортодонт маманға көрсету керек. Балада тіласты жүгеншегі келте болса ата-ана не істеуі керек? Тіласты жүгеншегін созу Егер жүгенше өте қысқа болмаса және оның ұзындығы қалыпты болса, оны созып көруге болады. Бірақ бұны бала беске толғанға дейін жасаған дұрыс. Бес жастан кейін созу әлдеқайда қиын болады. Операциядан айырмашылығы, жүгеншені созу бала үшін соншалықты қорқынышты және зақымды емес, бірақ бұл процесс көп уақыт пен күшті қажет етеді. Өйткені, логопед ұсынған жаттығуларды күніне бірнеше рет мұқият және жиі орындау керек. Сондай-ақ, жүгеншені логопедиялық массаж көмегімен де созып көруге болады, бірақ бұл өте ауыр процесс, сондықтан ата-аналарға баланы операцияға апару оңайырақ. Логопедиялық массаж көмегімен созу – бұл жағымсыз процесс, көбінесе бала үшін өте ауыр. Осылайша, егер жүгенше тым қысқа болмаса, оны арнайы жаттығулардың көмегімен ұзартуға тырысуға болады. Кішкентай бала нұсқауларға сәйкес барлық әрекеттерді мүлтіксіз орындамайды, сондықтан бұл әрекетті қызықты ойынға айналдыруға тырысыңыз. Кішкентайларға арналған жаттығулар 1. Табақшаны жала. 2. Қасықтағы балды тіліңді созып алып же. 3. Тіліңді иекке дейін жеткіз. 4. Тіліңді мұрынға тигіз. 5. Әткеншек. Аузыңды ашып, тілдің ұшын мұрынға тигіз, содан кейін иекке, содан кейін қайтадан мұрынға, қайтадан иекке қарай соз. 6. Кішкентай құлын. Аузыңды ашып күл. Құлын боламыз, күлкілі құлын сияқты таңдайды тарсылдатамыз. Аузыңды аш, тілің ашық болсын. Бері қара, тіліңді шығарып тұр. Әжеңнің алдына отыра ғой, енді өзіңді кішкентай пони деп ойла. Үлкен балаларға арналған жаттығулар 1. Дәмді тосап. Аузыңды сәл ашып, сиқырлы тосапты жалап жатқандай, тілді жоғарғы ерінге жоғарыдан төменге қарай жылжыт. Төменгі жақ қозғалмасын. 2. Бояушы. Сенің тілің – сиқырлы щетка деп елестет, енді сен төбені «щеткамен» бояуың керек. Мұны істеу үшін аузыңды ашып, алға-артқа тіл ұшын қозғап төбені бояп шығасың. 3. Барабан. Тілдің көмегімен даңғырлатып ұрып, барабанға айналуға тырыс. Аузыңды ашып, сәл күлімсіре, тіл ұшын бүріп ауыз қуысына қарай (жоғарғы күрек тістердің артындағы жақ сүйек төмпесі) бірнеше рет және айқын, бір деммен «Д-Д-Д» деп дауыстап айт. Алдымен баяу, содан кейін қарқынын арттыр. Бірнеше рет қайтала. Жаттығуды орындау кезінде аузыңды жаппай, ашық ұста. 4. Саңырауқұлақ. Аузыңды кеңінен ашып, тілді барынша көтеріп таңдайға тигізіп жабыстыр. Тілді осы қалыпта 5–10 секунд ұстап тұруға тырыс. Тіл – саңырауқұлақтың телпегі, ал созылған тіласты желбезегі – оның жіңішке аяғы деп елестет. Содан кейін тілді «ажыратып», аузыңды жабасың. Бұл көңілді жаттығуды 2–3 рет қайталаңыз. 5. Гармошка. Кел, екеуміз тілден гармошка жасайық. «Саңырауқұлақ» жаттығуындағыдай тілдің ұшын таңдайға тигізіп жабыстыр, содан кейін тілді алмай, аузыңды аш, сосын жап. Тіласты желбезегі барынша созылып, одан кейін кішірейетін гармошка рөлін атқарады. Ата-ана, назар аударыңыздар! Қажетті нәтижеге аталған жаттығуларды жүйелі түрде орындаған кезде, олардың орындалу уақытын күн сайын арттырған кезде ғана қол жеткізіледі. Баламен сабақты неғұрлым ертерек бастасаңыз, соғұрлым тезірек қажетті нәтижеге жетесіз. Баланың жасы өскен сайын, тіласты жүгеншесін созу соғұрлым қиын болады. Оперативті араласу Есіңізде болсын, кез келген операция бала үшін үлкен қорқынышты және стресс. Егер сіз әлі де хирургиялық араласуға жүгінуді шешсеңіз, кейбір жайттарды ескеріңіз. Заманауи жабдықтармен жұмыс істейтін білікті дәрігерді табыңыз. Ата-аналар жергілікті қос анестезиямен операциялар туралы жақсы айтады. Бірақ анестезияны таңдауды тек дәрігер талдау негізінде жасайды. Тіл жүгеншесін тілген соң да жаттығуларды жалғастыру керек, өйткені тіласты желбезегі қайтадан өсе алады. Жаттығуды операциядан кейін 10–14 күн өткен соң, бірақ 1 айдан кешіктірмей жалғастыруға болады. Оперативті араласу кейде сөйлеу проблемаларына байланысты ғана емес. Қысқартылған жүгенше периодонтиттің, гингивиттің және тістер арасындағы үлкен жарықтардың себебі болған жағдайлар болды. Бұл әркімде бола бермейді және тәжірибелі маман мұндай жағдайды оңай анықтай алады. 3-кеңес. Ата-ананың сөйлеуі - балаға үлгі. Бала өмір сүретін сөйлеу ортасы оның дамуында үлкен рөл атқарады. Балалар көбінесе ересектерге еліктейді. Сондықтан отбасы мүшелері олардың сөйлеуі балаға үлгі болуын қамтамасыз етуі керек. Бала дұрыс сөйлесуді білмейді. Ол ересектердің сөзін тыңдап, оны көшіре бастайды. Ата-аналар балалармен қарым-қатынас жасау кезінде жіберетін қателіктердің бірнеше түрі бар. «Үндемес» ата-ана. Белгілі бір себептермен бір-бірімен аз қарым-қатынас жасайтын және айналасындағы адамдармен араласпайтын жұптар бар. Мұндай отбасыларда балалардың дамуы кешігіп отырады, олар еліктей алатын және осылайша дұрыс сөйлеуді үйренетін сөйлесуді үйде көрмейді. Мұндай балалар сөйлеу аппараты қалыпты дамыған болса да, үндемейді. Егер осындай отбасынан шыққан баланың сөйлеу аппаратында проблемалары болса, онда оған сөйлеуді бастау өте қиын болады. Қорытынды. Балалармен және бала көзінше үнемі сөйлесу керек. Сонымен қатар, сөйлеудің интонациясы да өзгеруі керек, эмоционалды, мейірімді немесе күлімсіреп сөйлесу керек. Баламен эмоционалды байланыс толық дамуға жақсы көмектеседі. Түсініксіз сөйлеу. Тез, түсініксіз сөйлейтін, сөз соңын жұтатын және бірақ сөйлеу аппаратымен ешқандай проблемалар жоқ жұптар жиі кездеседі. Сондай-ақ, олар тез, түсініксіз және импульсивті түрде баламен сөйлеседі. Мұндай отбасында балаға ересектердің сөзіне еліктеу қиын. Ол сөздерді естігендей айтады. Мұның бәрі болашақта сөйлеу кемшіліктеріне әкелуі мүмкін. Қорытынды. Бала тез сөйлеу тәсілін қабылдамауы үшін оның қатысуымен сөйлеуін қадағалап, әр сөзді нақты айтуға тырысу керек. «Әжесінің баласы». Көбінесе ата-аналар жұмысбасты болып, кішкентай балаларды тәрбиелеуге уақыттары мен күштері болмай жатады. Мұндай жағдайларда ата-әжелер көмекке келіп, балаларды мектеп жасына жеткенге дейін тәрбиелеуге алады. Өздеріңіз білетіндей, әжелер әрқашан балалардың физикалық дамуына көп көңіл бөледі, ал сөйлеуді дамыту назардан тыс қалады. Мұндай отбасыларда бала бірінші сыныпқа сөйлеуі жеткіліксіз дамымаған қалыпта барады. Қорытынды. Тіпті баланы ата-әжесіне уақытша тәрбиелеуге бергенде де, оның тілдік дамуы туралы ұмытпаңыз. Баланы балабақшаға орналастырыңыз немесе даму орталықтарына апарыңыз. Балаға толық қарым-қатынас қажет. «Бала былдыры». Көбінесе ересектер балаға сөйлегенде оны еркелетіп дұрыс сөйлемейді, балаға бейсаналық түрде ұқсауға тырысып оның дұрыс айтпаған сөздерімен сөйлеп жатады. Алайда, бұл баланың сөйлеуіне, оның дамуына жағымсыз әсер етеді. Нәтижесінде – баланың тілін жақсартуға ынтасын жоғалтады. Қорытынды. Баламен дұрыс сөйлесу өте маңызды. Қолайсыз сөйлеу ортасында тәрбиеленген, тіпті дұрыс сөйлейтін балада да ақаулар пайда болуы мүмкін. Ата-аналардың үлкен мүмкіншілігі бар. Тіпті ең білікті логопед маман балаға ата-анасындай көмектесе алмайды. Ересектер баланың қасында көп уақыт болады және қарым-қатынас процесінде олар сөйлеуді дұрыс дамыту үшін ертегі оқып, ән айтып, ойын ойнап, онымен сөйлесу арқылы көп жағдай жасай алады.

2023-04-27 16:56:50

Скачать

Консультация для родителей «3 совета логопеда родителям по развитию речи»

Консультация для родителей «3 совета логопеда родителям по развитию речи» Когда понадобится: Детей с речевыми проблемами становится всё больше. Поэтому родители всё чаще обращаются за помощью к логопеду. Однако эффективность и успех занятий зависит от того, насколько точно будут выполнять логопедические рекомендации родители. А еще советы логопеда нужны не только родителям, но и воспитателям, потому что они могут включать в свои занятия некоторые упражнения для развития речи и коррекции звукопроизношения. Часто родители негативно реагируют на предложение показать ребенка неврологу. Они воспринимают такое предложение удивленно, испуганно и порой крайне негативно. Однако работа логопеда зачастую тесно связана с неврологией, и поэтому визит к неврологу может дать весьма положительные результаты в работе с ребенком. Если углубиться в медицину, то станет ясно, что многие дефекты речи напрямую связаны с работой нервной системы. Именно поэтому обязательно нужно подключать детского невролога при диагностике и коррекции речевых проблем у ребенка. Совет 1. Не пугайтесь, если логопед направляет ребенка к неврологу. При каких расстройствах речи нужно посетить невролога? • Дизартрия. • Алалия. • Афазия. Причины для проведения консультации у невролога Вы можете упустить ценное для ребенка время. Зачастую взрослые длительно водят ребенка на различные кружки и дополнительные занятия. Тратят на это много времени и сил, однако проблема с речью так и не решается. Это говорит о том, что необходима комплексная работа специалистов, логопедическая коррекция должна сочетаться с соблюдением рекомендаций детского невролога. Необходимо выяснить причину проблемы. Часто взрослые зацикливаются на одном недостатке, к примеру, речевом, а других тревожных признаков не замечают. Тогда они идут к логопеду, который в свою очередь, распознав корень проблемы, направляет родителей к неврологу. Ведь только опытный специалист-невролог, изучив анализ логопеда, может комплексно обследовать ребенка и выявить причину тревожных симптомов. Речевые проблемы тесно связаны нарушениями работы нервной системы. Причины: токсикозы, инфекции, остры простудные заболевания во время беременности, особенно в первом триместре, асфиксия и травмы при родах и другие. Нужно достичь результат. Не стоит пугаться и откладывать визит к неврологу. Врач при выявлении патологии в работе нервной системы назначит комплексное лечение. Это не обязательно сильнодействующие препараты, и никак не транквилизаторы, чего пугаются многие родители. Зачастую невролог назначает ЛФК, массаж, а также различные физиотерапевтические процедуры. Такие назначения помогут сделать логопедическую коррекцию эффективней. Желательно выбрать одного специалиста и постоянно консультироваться у него. Это поможет и специалистами родителям объективно оценить улучшения и проследить динамику. Запомните, не всегда нарушения речи бывают самостоятельными, чаще они становятся первыми признаками нарушения нервной системы. В таких случаях неоценимую помощь окажет детский невролог. И тогда совместная работа логопеда и невролога даст положительный результат. Совет 2. Укороченная подъязычная уздечка. Что делать? Подъязычная уздечка – это перепонка, находящаяся под языком и соединяющая язык с подъязычным пространством. Как определить, достаточной ли длины подъязычная уздечка? Подъязычная уздечка у всех людей разной длины. Для того чтобы определить ее длину, нужно попросить ребенка высунуть изо рта язык и проверить, не раздваивается ли его кончик в форме двух полукруглых лепестков. Это может быть, если снизу язык тянет подъязычная связка. Также попросите ребенка облизать блюдце, поцокать языком, если всё получается, значит препятствий для постановки звуков быть не должно. Короткая подъязычная уздечка Короткая подъязычная уздечка вызывает затруднение движений языка. Язык не может высоко подниматься. Нарушается произношение верхних звуков, таких как Ш, Ж, Ч, Щ, Р, Рь. Также укороченная уздечка может спровоцировать смещение середины языка, он развивается асимметрично. Это мешает правильной артикуляционной позе некоторых звуков. Нарушается дикция у ребенка, речь порой становится неясной, разборчивой. Порой укороченная уздечка может даже мешать формированию нижней челюсти, зубы отклоняются и открываются шейки зубов. Что в свою очередь может привести к пародонтиту и гингивиту. Следует обязательно обратиться к ортодонту. Что делать родителям при укороченной уздечке? Растягивание подъязычной уздечки Если уздечка не сильно короткая и ее длина не совсем критичная, можно попробовать ее растянуть. Заняться этим лучше, если ребенку еще нет пяти лет. После пятилетнего возраста растягивать будет намного сложнее. В отличии от операционного вмешательства растягивать уздечку не так травматично и страшно для ребенка, но этот процесс может занять много времени и сил. Ведь рекомендованные логопедом упражнения следует выполнять прилежно и регулярно, по нескольку раз в день. Можно также попробовать растянуть уздечку при помощи и логопедического массажа, но это весьма болезненный процесс, и родителям легче привести ребенка на операционное вмешательство. Растягивание с помощью логопедического массажа – процесс неприятный, часто весьма болезненный для ребенка. Таким образом, если уздечка не слишком коротка, можно попробовать удлинить ее при помощи специальных упражнений. Ребенок младшего возраста не будет беспрекословно выполнять все действия по инструкции, поэтому постарайтесь превратить это занятие в увлекательную игру. Упражнения для самых маленьких 1. Оближи блюдце. 2. Потянись языком за ложечкой с медом. 3. Дотянись языком до подбородка. 4. Достань языком нос. 5. Качели. Открой рот, кончиком языка потянись к носику, затем к подбородку, а потом опять к носику и следом снова к подбородку. 6. Лошадка. Улыбнись, открыв рот. Стань лошадкой, пощелкай кончиком языка, как делают забавные лошадки. Рот открой, язык должен быть широким. Смотри, чтобы кончик языка не подворачивался внутрь. Сядь к бабушке на коленки и представь. что ты маленький пони. Упражнения для детей постарше 1. Вкусное варенье. Приоткрой ротик, слегка двигай язычком по верхней губе сверху вниз, как будто слизываешь волшебное варенье. При этом нижнюю челюсть не двигай. 2. Маляр. Представь, что твой язычок – это волшебная кисточка, и тебе предстоит покрасить своей «кисточкой» потолок. Для этого открой ротик и широким кончиком языка погладь нёбо вперед-назад. 3. Барабан. Попробуй превратиться в барабан, отбивая дробь с помощью языка. Открой ротик, слегка улыбнись и напряженным кончиком языка постучи по альвеолам (бугоркам за верхними резцами), многократно и отчетливо, на одном дыхании, произнося звуки «Д-Д-Д». Поначалу стучи медленно, а потом увеличь темп. Повтори несколько раз. И во время выполнения упражнения не закрывай свой ротик. 4. Грибок. Широко открой рот, прижми широкий язык всей плоскостью к нёбу и присоси его. Попробуй удерживать язык в таком положении 5–10 секунд. Представь, что язык – это шапка грибка, а растянутая подъязычная связка – его тоненькая ножка. Потом можешь «отклеить» язык и закрыть рот. Повтори это веселое упражнение 2–3 раза. 5. Гармошка. Давай попробуем сделать из языка гармошку. Присоси широкий кончик языка к небу, как в упражнении «Грибок», а затем, не отклеивая язык, открой и закрой ротик. Подъязычная связка будет выполнять роль гармошки, которая то растягивается на всю длину, то потом сжимается. Родители, обратите внимание! Нужный эффект будет достигнут лишь тогда, когда перечисленные упражнения вы будете выполнять систематически, с каждым днем увеличивая время их выполнения. Чем раньше вы начнете занятия с ребенком, тем быстрее увидите желаемый результат. Чем больше лет ребенку, тем труднее будет растянуть подъязычную уздечку. Оперативное вмешательство Помните, что любая операция – это большой испуг и стресс для ребенка. И если вы всё же решили прибегнуть к операционному вмешательству, учтите некоторые моменты. Найдите грамотного врача, который работает с современным оборудованием. Родители хорошо отзываются об операциях с местной двойной анестезией. Но выбор анестезии делает только врач исходя из анализов. После подрезания нужно продолжить упражнения, так как подъязычная связка может срастись опять. Упражнения можно возобновить через 10–14 дней после операции, но не позднее 1 месяца. Оперативное вмешательство требуется иногда не только из-за проблем с речью. Бывали случаи, когда укороченная уздечка являлась причиной возникновения пародонтита, гингивита, больших щелей между зубами. Такое бывает не у всех, и опытный специалист сможет без труда квалифицировать такой случай. Совет 3. Речь родителей – образец для ребенка. Речевая среда, в которой живет ребенок, играет большую роль в его развитии. Дети часто подражают взрослым. Поэтому члены семьи должны следить, чтобы их речь была образцом для ребенка. Малыш не знает, как правильно разговаривать. Он вслушивается в речь взрослых, начинает копировать ее. Существует несколько видов ошибок, которые допускают родители при общении с детьми. Родители-«молчуны». Бывают такие пары, которые по определенным причинам мало общаются между собой и малообщительны с окружающими их людьми. В таких семьях дети запаздывают в развитии, они не слышат дома речи, которой бы могли подражать и таким образом учиться правильно говорить. Такие малыши также молчат, даже если у них и нормально развит речевой аппарат. А если у ребенка из такой семьи еще и имеются проблемы в отделах речевого аппарата, то ему будет очень сложно начать говорить. Вывод. С детьми и при детях разговаривать нужно обязательно и постоянно. При этом интонация речи также должна меняться, быть эмоциональной, ласковой или сопровождаться улыбкой. Эмоциональный контакт с ребенком наилучшим образом помогает полноценному развитию. Нечеткая речь. Часто можно наблюдать пару, которые говорят быстро, невыразительно, сглатывают окончания и при этом не имеют никаких проблем с речевым аппаратом. Также быстро, непонятно и импульсивно они разговаривают с ребенком. В такой семье ребенку сложно подражать речи взрослых. Он коверкает слова, произнося их так, как услышал. Всё это может привести в будущем к речевым недостаткам. Вывод. Чтобы ребенок не перенял торопливую манеру произношения, нужно в его присутствии следить за своей речью, стараться четко проговаривать каждое слово. «Бабушкины дети». Часто бывает так, что родители работают и им не хватает сил и времени смотреть за маленькими детьми. И в таких случаях на помощь приходят бабушки и дедушки, забирая деток к себе на воспитание до достижения ребенком школьного возраста. Как известно, бабушки всегда большое внимание уделяют физическому развитию деток, и речевое развитие остается вне поля зрения. В таких семьях дети идут в первый класс с недостаточно развитой речью. Вывод. Даже отдавая ребенка на временное воспитание бабушке и дедушке, не забывайте про его речевое развитие. Определите ребенка в детский сад или водите в развивающие центры. Ребенок нуждается в полноценном общении. «Детский лепет». Часто взрослые умиляются нежным детским лепетом и неправильно произнесенными словами, начинают бессознательно подражать ребенку и воспроизводить его неправильные словечки. Однако это отражается на речи ребенка, носит неблагоприятное воздействие на его развитие. Результат – у ребенка нет стимула совершенствовать свою речь. Вывод. Очень важно правильно разговаривать с малышом. Воспитываясь в условиях неблагоприятной речевой среды, даже у здорового в речевом плане могут появиться дефекты. У родителей есть большое преимущество. Даже самый квалифицированный логопед не сможет помочь ребенку так, как могут это сделать родители. Взрослые находятся с ребенком долгое время и в процессе общения ненавязчиво могут сделать многое для правильного речевого развития: почитать сказку, спеть песню, поиграть в игры и просто поговорить с ним.

2023-04-27 16:54:10

Скачать

«Тұмаусыз күз» ата-аналар үшін ақыл-кеңес

«Тұмаусыз күз» ата-аналар үшін ақыл-кеңес

2022-10-19 10:14:14

Скачать Смотреть

Консультация

«Балалар көзіне күтім жасау» ата-аналарға арналған кеңес Кез келген адамның көру қабілеті қоршаған әлем туралы білімнің негізгі көзі болып табылады және баланың көзінің саулығы ерекше назар аударуға лайық. Бұл пандемия салдарынан балабақшалар да қашықтықтан оқыту форматына көшуге мәжбүр болған қазіргі уақытта өте өзекті. Балалар гаджеттер мен басқа да байланыс құралдары арқылы сабақ оқыды, нәтижесінде көзге және көру қабілетіне жүктеме едәуір артты. Сондықтан, дәл қазір балалардың көру органына түсетін жүктемелерді еске түсіру өте маңызды, енді бүкіл әлем баяу өмірдің әдеттегі форматына оралғанда, балалардың көзіне түскен зиянды жүктемелерді жоюға тырысады. Балада көру қабілетінің бұзылуының алғашқы белгілерін қалай анықтау керек Егер балаңызда келесі белгілердің бірін байқасаңыз, мәселені уақтылы анықтау үшін балаңызбен бірге маманның тексерісінен өтуіңіз керек: • бала ойыншықты көзіне жақындатады және кез келген нәрсені қарауға тырысқанда басын иеді; • бір нәрсеге қараған кезде көзін сығырайтады; • мезгіл-мезгіл жарқын жарықтан ыңғайсыздық сезінеді; • көздің ауырсынуын сезінеді; • мультфильм көргенде экранға мүмкіндігінше жақын отырады; • басы жиі ауырады, мезгіл-мезгіл көздерін сүртеді, көзі үнемі қызарады; • бала жиі көздерін сүртеді; • баланың серуенде немесе басқа жағдайларда көзі жасаурап жүреді; • көздер «жұмылады» және бөліну пайда болды және т. б.; • 3 жастан кейін түстерді ажырата алмау. Баланың көру қабілетін қалай сақтау керек Бала ең алдымен теледидардан немесе компьютерден мультфильмдерді көру уақытын қысқартуы керек. Мектеп жасындағы балаларға теледидарды күніне жарты сағат көру ұсынылады. Бұл жағдайда бала теледидардан 3 метр қашықтықта отыруы керек, ал бөлме жарық болуы керек: теледидарды толық қараңғылықта көруге тыйым салынады. Үш жасқа дейін балаларға компьютерлер мен планшеттерді пайдалану зиянды. Үш жастан жеті жасқа дейін олармен ойнауға рұқсат етіледі, бірақ 20 минуттан аспайды, ал жиілікте шектеулер болуы керек – аптасына екі реттен көп емес. Бұл жағдайда экранға дейінгі қашықтықты ескеріңіз. Ол кем дегенде 70–80 см болуы керек. Балаларға төсекте, көлікте жатып, ұялы телефон арқылы ойын ойнауға рұқсат бермеңіз. Балада визуалды жүктеме кезінде дұрыс қалып жасау керек. Кейде балаларда көру проблемалары бар ересектер баланың физикалық белсенділігін азайтуға тырысады. Бірақ бұл дұрыс емес. Дене шынықтыру және физикалық даму өсіп келе жатқан организм үшін өте маңызды. Ақылға қонымды шектердегі физикалық белсенділік барлық мүшелерді, сондай-ақ көз бұлшықеттерін жақсы қанмен қамтамасыз етуге көмектеседі. Көз жақсы көру үшін толық байытылған және тұрақты тамақтану үшін өте маңызды. Ол үшін үнемі сәбіз, ақжелкен, қызанақ, итмұрын, шпинат, өрік, май, сиыр бауыры, сиыр сүті және жұмыртқаның сарысын тұтынуыңыз керек. Сондай-ақ, В2 дәрумені көру үшін қажет. Егер бұл жеткіліксіз болса, бұл тағамның нашар сіңуіне әкеледі, нәтижесінде фотофобия, көру қабілетінің төмендеуіне әкеледі. B2 витаминін сүт өнімдері, айран, йогурт, жұмыртқа, шпинат, ірімшік, майсыз ет, балық, сиыр бауырын тұтынған кезде ғана алуға болады. С дәрумені көру үшін де маңызды, оның мөлшері көкжидек, итмұрын, лимон және қарақатта жеткілікті. Сонымен қатар, көру проблемаларының алдын-алу үшін көптеген әдістер бар. Ең тиімді, әрине, визуалды гимнастика және әртүрлі жаттығулар. Бұл жақсы көру үшін күресте керемет көмекші. Жаттығуларды ересектер балалармен бірге жасай алады. Балабақшада да, үйде де көзге тұрақты гимнастика жасау көру қабілетін едәуір арттырады, қан айналымын жақсартады және кейбір көз ауруларының дамуына жол бермейді. Көздің шаршауын жеңілдететін жаттығулар 1. Балаға алақандарын ысқылауды өтініңіз. Содан кейін көзін жұмып, көз үстін алақанымен жабады. 1–2 рет қайталаңыз. 2. Қолды айқастыру керек, алақанды қысқанда бас бармақ жоғары болуы керек. Көзді жұмып, сол қолдың бас бармағымен оң жағынан үш рет, ал оң қолымызбен – мұрын көпірінен қастардың соңына дейін суперциклді доғалардың сол жағымен тартамыз. 1–2 рет қайталаңыз. 3. Көзді жылдам жыпылықтаймыз, содан кейін көзімізді жұмып, алтыға дейін асықпай отырып санаймыз. 4–5 рет қайталаңыз. 4. Асықпай, алдымен оң жаққа, содан кейін сол жаққа көздермен дөңгелек қозғалыстар жасаңыз. Содан кейін көзіңізді босаңсытып, 1–8 ұпайға алыстан қараңыз. 1–2 рет қайталаңыз. 5. Біз көз бұлшықеттерін 1–4 есебімен қатты қысып, көзімізді жұмамыз, содан кейін көзді ашып, көз бұлшықеттерін босаңсытып, 1–6 есебімен қашықтыққа қараймыз. 4–5 рет қайталаңыз. 6. Біз мұрын көпіріне қараймыз және 1–4 есебімен көзімізді кешіктіреміз. Біз көзді шаршатпаймыз. Содан кейін көзімізді ашамыз, 1–6 есебімен қашықтыққа қараймыз. 4–5 рет қайталаңыз. 7. Басты бұрмаймыз, бірақ оңға қараймыз, 1–4 дейін санап көзді тоқтатамыз, содан кейін 1–6 дейін санап тура алысқа қараймыз. Осыған ұқсас жаттығулар өткіземіз, көзді солға, жоғары, төмен айналдырамыз. 3–4 рет қайталаңыз. Г. А. Шичко әдісі бойынша көзге арналған жаттығулар «Пальминг» Тік отырыңыз, денені бос ұстаңыз. Оң қолдың алақанының ортасы оң көздің, сол қолдың қарама-қарсы жағында болатындай етіп көзіңізді алақаныңызбен жабыңыз. Алақандарды көзге қатты басудың қажеті жоқ. Жарық беретін «саңылауға» жол бермеңіз. Содан кейін қабақтарыңызды төмендетіңіз. Сонымен, көздер жабық және әлі де алақанмен жабылған. Бұдан әрі шынтақты үстелге қою керек. Бұл жағдайда мойын мен омыртқа бір түзу сызықта болуы керек. Денені қыспаңыз, қолдар, арқа және мойын босаңсыған болуы керек. Тынысы тыныш. Жаттығуды аяқтағаннан кейін алақандарыңызды біртіндеп ашыңыз, жабық көздеріңізді жарыққа аздап үйреніп алыңыз, содан кейін оларды ашыңыз. Бала жаттығуды кешке, отбасылық жағдайда ата-анасымен бірге жасай алады. «Бетті тыржиту» Балаңызға әртүрлі жануарлардың немесе ертегі кейіпкерлерінің беттерін бейнелеуді ұсыныңыз. Кірпінің бет бейнесі: ерін алға-солға-оңға-жоғары-төмен, содан кейін шеңбер бойымен сол жаққа, оң жаққа қарай созылады. (Содан кейін кикимора, Мыстан кемпір, бульдог, қасқыр, маймыл және т. б. суреттеңіз). «Мұрынмен сурет салу» Балаңызға суретті, мысалы, үйді елестетуді ұсыныңыз. Содан кейін көзіңізді жабыңыз. Мұрын соншалықты ұзақ болды деп ойлаңыз, ол суретке түседі. Таңдалған элементті мұрныңызбен суреттеу керек. «Жоғарғы-төмен, солға-оңға» Көзді жоғары-төмен, солға-оңға жылжыту керек. Он беске дейін санап, денені ширығудан босатыңыз. «Шеңбер» Үлкен шарды елестетіп көріңіз. Сіз оны алдымен сағат тілімен, содан кейін сағат тіліне қарсы бағытта шеңберлеуіңіз керек. «Квадрат» Баланы шаршыны елестетуге шақырыңыз. Содан кейін көріністі оң жақ жоғарғы бұрыштан сол жақ төменгі, сол жақ жоғарғы, оң жақ төменгі бұрышқа аударуыңыз керек. Бір уақытта тағы бір рет қиял алаңының бұрыштарына қараңыз. «Бояу» Балаңызға көзін жұмып, алдында үлкен ақ экран бар деп елестетуді ұсыныңыз. Сіз оны әр түрлі түстермен ақылмен бояуыңыз керек: мысалы, алдымен сары, содан кейін жасыл, қызыл, көк, бірақ бояуды ең сүйікті түспен аяқтау керек. Бос орындарға жол бермей, ақырындап бояу керек. «Көзқарасымызды кеңейтеміз» Екі қолдың сұқ саусақтарын алдыңызға созыңыз, әр саусағыңызбен көзіңіз бақыланады: оң саусағыңызбен – оң көз, сол қолыңызбен – сол жақ. Саусақтарыңызды бір-біріне жайып, бірге қойыңыз. Оларды біріктіріп, басқа жерлерге әр түрлі бағытта бағыттаңыз: оң саусақ, онымен бірге оң көз сол жаққа, ал сол саусақ, сол көз оң жаққа. Өз орындарына оралу. «Пиноккио» Балаңызбен бірге көзді жұмып, мұрныңыздың ұшын елестетіп көріңіз. Содан кейін сіз жай ғана 1-ден 8-ге дейін санауыңыз керек. Балаңызбен бірге мұрныңыз өсе бастайды деп елестетіп, мұрныңыздың ұшын жабық көздермен жалғастырыңыз. Содан кейін, көзді ашпай, 8-ден 1-ге дейін кері санақпен, бірақ мұрынның азаюын бақылаңыз. Көру жаттығуларына арналған ойындар «Түймелер» Көп түрлі түймелерді араластырыңыз және баланы пішіні, түсі, өлшемі, тесіктердің саны бойынша сұрыптауға шақырыңыз. Сіз мұны баламен немесе тіпті жарыспен жасай аласыз. Қадаларды түймелерден бүктеңіз, кімнің қадасы жоғары немесе ұзаққа созылатынын тексеріңіз. Ойын ақыл-ой, ойлау, ұсақ моториканы дамытады, түстерді, қарапайым ұпайларды және т. б. зерттеуге мүмкіндік береді. Қағазбен ойын Балалар қағаздағы әртүрлі ойындарға өте қызығушылық танытады, мысалы: «Суреттің екінші жартысын бояу», әр түрлі лабиринттерді бөлшектеу, онда сіз кейіпкерге қажетті жолды табуыңыз керек, «Нүктелерді рет-ретімен байланыстыр», «Суреттердегі айырмашылықтарды тап». Барлық осы ойындар көру қабілетінен басқа, есте сақтау, зейін және ұсақ моториканы дамытады. Түзету ойыны Ойын мектепке дейінгі топтың әріптерімен таныс балаларға жарайды. Үлкен әріптермен басылған мәтінді дайындау керек. Содан кейін – баланы белгілі бір әріпті немесе олардың комбинациясын кесіп тастауға немесе дөңгелектеуге шақырыңыз. Бұл тапсырма тым оңай болған кезде, оны әр екінші әріпті, «в», ал әрбір үшінші «к» шеңберін сызуды ұсынып, қиындату керек. Өзгерткіш ойын Үстелге бірнеше кішкене заттарды жайыңыз. Содан кейін балаңызға заттарды және олардың орналасуын есте сақтау үшін 30 секунд беріңіз. Әрі қарай, баладан бас тартуды сұраңыз және заттардың тізбегін өзіңіз өзгертіңіз немесе жаңа зат қосыңыз, затты басқа түске ауыстырыңыз, заттарды ауыстырыңыз және т. б. осыдан кейін бала не өзгергенін білуі керек. Бұл ойында рөлдерді өзгерту де қызықты. Көз бұлшықетіне арналған жаттығулар «Көзді жүгірту» Соңында фигурасы бар қарындаш алыңыз және баладан оның қимылын көзімен бақылауды сұраңыз. Ойын барысында кейіпкеріңізге қызықты саяхат жасай аласыз. «Феникс құсы» Балаңызбен бірге 5–6 секундқа көзіңізді жұмыңыз, содан кейін оларды кеңінен ашып, 5–6 секунд жыпылықтамай тіке қараңыз. «Алысырақ-жақын» Баланы қасыңызға отырғызыңыз. Оған бөлмеде әртүрлі жерлерде болатын әртүрлі заттарды атаңыз, ал бала оларды табуы керек. Әрі қарай, рөлдерді өзгерте аласыз.

2022-07-21 16:45:03

Скачать

ЗДОРОВЬЕ В ДЕТСКОМ САДУ

ЗДОРОВЬЕ В ДЕТСКОМ САДУ Детский сад – это важный этап в жизни каждого маленького человечка. Но нужно понимать, что каждое дошкольное учреждение – это, прежде всего, агрессивная вирусно-микробная среда с постоянной частотой обновления. Поэтому нет ничего удивительного в том, что каждый попавший в эту среду ребенок находится под угрозой постоянных инфекционных и простудных заболеваний. К сожалению, некоторые несознательные родители ведут своих детей в сад, не обращая внимания на постоянный насморк, а порой даже кашель и другие симптомы начинающейся болезни. Однако не все инфекционные заболевания на первой стадии имеют заметные симптомы, а некоторые дети могут даже не болеть сами, но являться носителями той или иной инфекции. Поэтому даже обычная детская площадка – это уже место скопления микробов, что уж говорить о замкнутых пространствах детсадовских групп. Многие педиатры считают, что отдавать ребенка в сад нужно в 3 месяца, когда он еще ни к чему не привык или же уже в 4,5 года, когда собственный иммунитет малыша достаточно окреп и сможет противостоять новой окружающей его среде. Отдать ребенка в ясли в возрасте 3 месяцев вряд ли решится хоть одна мать, да и яслей таких у нас практически нет, а вот к 4,5 годам, как правило, все «декретные» мамы должны уже полтора года как трудиться на благо общества, а не сидеть дома, предаваясь заботам о своем чаде. В связи с этим возникает вопрос, как подготовить своего ребенка и его иммунитет к детскому саду? Как избежать постоянных болезней и частых больничных? И как прийти к общему знаменателю под названием «здоровый ребенок» через основной принцип осознанного материнства – «не навреди»? 2 дня в саду – 3 недели дома? Спросите мам, чьи дети уже ходят в детский сад, большинство из них знакомо со схемой «2 дня в саду – 3 недели на больничном». Многие даже расскажут вам, что до детского сада их дети ничем никогда не болели, а вот пошли в сад и все – постоянные болячки, кашель, насморк, микстуры… Как показывает практика, именно постоянные болезни порой становятся основной причиной, по которой матери «созревают» до таких процедур, как обливание и закаливание, на которые раньше, как говорится, рука не поднималась. Ну а поскольку любое заболевание легче предотвратить, чем лечить, то и подготовку к саду целесообразнее начинать до его посещения, а не тогда, когда вся семья дружно настрадалась, наболелась и належалась по больницам. Итак, если хотите, чтобы ребенок быстро и безболезненно освоился в детском дошкольном учреждении, не болел и не страдал, прислушайтесь к нашим советам и следуйте этим нехитрым правилам… Правило 1: Нет тепличным растениям! Первое, что рекомендуют всем мамам врачи и педагоги – это отказаться от тепличных условий. Больше свежего воздуха, больше ходьбы босиком или на босу ногу, воздушные ванны, частые контакты с другими детьми (на площадках, в гостях и пр.) – все это поможет ребенку как можно безболезненней пройти акклиматизацию в новом детсадовском коллективе. И не старайтесь создавать дома стерильную обстановку – это нанесет ребенку больше вреда, чем обычное количество окружающих нас бактерий. Правило 2: Вы хотите поговорить об этом? Как это ни странно, но психическое здоровье и душевное равновесие ребенка оказывает немалое влияние на его иммунную систему. Поэтому важно, чтобы ребенок не заливался слезами перед входом в садик, а шел туда осознанно и с интересом. Для этого заранее объясните ребенку, что его ждет, проговорите с ним все правила поведения в саду, расскажите, сколько интересных вещей он сможет узнать и увидеть, со сколькими детьми сможет познакомиться – в общем, постарайтесь заинтересовать и заинтриговать ребенка, чтобы избежать лишних стрессов. Не стоит также оставлять ребенка сразу и на целый день, попробуйте сначала привести его на полчасика и, быть может, даже посидеть с ним рядом, если это потребуется. Пребывание ребенка в саду увеличивайте постепенно – так вы сможете избежать многих психологических проблем. Правило 3. Доверяй, но проверяй! Не смотря на то, что ваш ребенок выглядит здоровым и бодрым, перед походом в сад нужно пройти диспансеризацию. В первую очередь это нужно вам самим, чтобы потом не кусать локти, что вовремя не распознали ту или иную болезнь. А во-вторых, это простое правило поведения человека в коллективе – если сам болен, не заражай других. Итак, пройдите всех полагающихся врачей (конкретнее вам расскажут об этом в вашей районной поликлинике), сделайте все полагающиеся прививки (в том случае, конечно, если вами не принято решение от них отказаться) и тогда уже со спокойной совестью идите «сдаваться» в сад. Правило 4: Сбалансированное питание – основа здоровья ребенка Ни для кого не секрет, что основа здорового образа жизни не только взрослых, но и детей – это качественное, разнообразное и сбалансированное питание. Так что организуйте питание своего ребенка с самых первых дней его жизни так, чтобы ежедневно в его меню входили разные группы продуктов, богатых витаминами, минералами и микроэлементами. Диетологи считают, что лучше всего использовать в меню «родные» продукты, т.е. выросшие в той полосе, где рожден ребенок. К примеру, для нас, черная смородина является более полезным продуктом богатым витамином С, нежели южные апельсины. Организм человека на 80% состоит из воды, поэтому каждый человек должен потреблять в сутки хотя бы небольшое ее количество. К сожалению, мы часто забываем о воде, особенно, когда речь идет о детях: заменяем ее на сладкие соки, компоты и чаи. Безусловно, это восполняет запасы жидкости в организме, но качество этих запасов оставляет желать лучшего. Правило 5: Если хочешь быть здоров – закаляйся! Еще с советских времен всем нам хорошо известна магическая формула абсолютного счастья: «если хочешь быть здоров – закаляйся!» И правда, статистика утверждает, что среди закаленных детей больных в разы меньше. Однако это путь не для слабонервных. Мало какая мама отважится облить свое чадо ледяной водой. Так уж сложилось, что все мы – homo sapiens – обладаем невероятной способностью «убивать» своей любовью. Дрожа за здоровье малыша, мы надеваем на ребенка лишнюю пару колгот вместо того, чтобы поутру окатить его кувшином холодной воды, и добиваемся обратного эффекта: получаем избыток тепла, в результате которого ребенок потеет и простужается с еще большей вероятностью. Все хорошо в меру, поэтому и закалка тоже требует системного подхода, в противном случае есть риск добиться обратного эффекта. Итак, есть несколько принципов, следуя которым, вы сможете закалить своего малыша, оказав неоценимую поддержку его хрупкому иммунитету: • главное правило для мамы: ничего не бояться и верить в успех; • врачи рекомендуют начинать закаливание с воздушных ванн; • начинать закаливание нужно как можно в более раннем возрасте, но НИКОГДА НЕ ПОЗДНО; • все процедуры нужно проводить систематически (каждый день или через день – как заведете); • все нужно делать постепенно, так что не стоит сразу же выливать на ребенка ледяную воду, начать лучше с положенных телу 36 градусов, снижая температуру на 1-2 градуса в 3-4 дня (учтите, что в этом случае все индивидуально и возможно ребенку потребуется больше времени, чтобы привыкнуть к новой температуре); • все нужно делать в процессе игры, с хорошим настроением и с улыбкой – слезы и истерики исключены, лучше отложить процедуру на несколько дней, пока малыш не забудется; • не допускать переохлаждения, все нужно делать быстро – облили, растерли, одели; • не допускать перегрева; • не начинать закаливание, если ребенок не здоров; • перед началом процедур руки и, главное, ноги ребенка должны быть теплыми. С помощью этих нехитрых правил, многие дети перестали болеть не только простудными заболеваниями, но и стали легче переносить инфекционные болезни и постоянные стрессы. Помните о том, что для ребенка важно не только его здоровье, но и здоровье его родителей, иначе, кто о нем позаботиться, если не вы? Так что самый лучший способ – это закаливаться всей семьей. И кстати, если сочетать водные процедуры с массажем и зарядкой, то лучшего способа предохранить здоровье вашего малыша не найти. Однако прежде чем начинать любые процедуры будет нелишним посоветоваться с педиатром. Правило 6: Страховой полис для иммунитета Кроме того, существует множество медикаментозных способов поддержать хрупкий детский иммунитет – от иммуномодуляторов до физиопроцедур. Но применять их самим не стоит, для начала нужно проконсультироваться с педиатром, а еще лучше с иммунологом. Ведь известно, что большинство иммуномодуляторов, например, при постоянном применении угнетают естественные функции иммунитета. Однако существуют и другие маленькие хитрости, не требующие вмешательства докторов. Одна из таких хитростей – это промывание носоглотки ребенка после возвращения из детского сада. Для промывания используется слабый (0,85-1%-ный) раствор поваренной соли или же специальные препараты на основе морских солей, продающиеся в аптеках. После промывания можно смазать нос оксолиновой мазью. Помимо этого нужно не забывать мыть руки с мылом после прогулок и перед едой и по возможности избегать общественного транспорта и других мест повышенного скопления микробов. Природные иммуномодуляторы И напоследок, хочется сказать два слова о натуральных иммуномодуляторах, регулярное употребление которых в пищу поможет поддерживать в тонусе детский иммунитет. К ним относится сироп шиповника, мед и так называемое «холодное» варенье – протертая с сахаром свежая ягода. Шиповник – незаменимый источник витамина С, особенно в зимнее время года. Мед вообще с давних времен применяется во врачебной практике, как заживляющее, успокаивающее, снимающее раздражение, сухость кожи и стимулирующее выработку эндорфинов вещество. Однако не стоит забывать о его сильных аллергенных свойствах. «Холодное» варенье, заготовленное с лета – также является источником различных витаминов, его можно добавлять в чай вместо обычного сахара. Получается не менее вкусно и даже более полезно.

2022-05-06 16:10:35

Скачать

Памятка

ПАМЯТКА «КАКАЯ ОДЕЖДА, ШАПКА, ВАРЕЖКИ И ОБУВЬ ДОЛЖНЫ БЫТЬ НА РЕБЕНКЕ ВЕСНОЙ» Верхняя одежда Можно • куртка + комбинезон • удлиненная куртка + утепленные штаны на лямках • утеплитель – 100–140 г • отстегивающаяся подкладка • капюшон с резинкой • широкие и нетугие резинки внизу штанин и рукавов • дополнительные застежки на кнопках • прочные молнии с защитным ярлычком сверху • круглые прочные застежки • водолазка • кофта или легкий свитер с воротником-стойкой Нельзя • короткая куртка + штаны без лямок • без капюшона • без резинок внизу штанин и рукавов • острые, плохо прикрепленные застежки • много декоративных элементов • кофта с открытым горлом • сложные застежки Шапка Можно • утепленная шапка с завязками + снуд • шапка-шлем • легкая шапка на температуру +10–+15 ºС Нельзя • утепленная шапка без завязок Варежки Можно • варежки-непромокайки с кожаными вставками • краги с утеплителем и мембраной • фиксирующие застежки с липучкой или утягивающие резинки Нельзя • вязаные шерстяные варежки • рукавицы без утягивающих резинок Обувь Можно • мембранная обувь • сноубутсы с чулком из войлока или овчины • резиновая обувь со стелькой из пенополиуретана и на толстой подошве Нельзя • без стельки • на тонкой подошве

2022-03-10 07:47:15

Скачать Смотреть

Питьевой режим

https://www.instagram.com/tv/CWX6LNSIssb/?utm_medium=share_sheet

2021-12-13 13:30:48

Скачать

Педикулез.

Педикулез. Педикулез (pediculosis; латинское- pediculus вошь;+-osis; синоним вшивость)- паразитирование на коже человека вшей. Вши относятся к отряду кровосо сущих насекомых, постоянные эктопаразиты человека и других млекопитающих. Вши яйцекладущие. Яйца вшей (гниды) продолговато-овальной формы, сверху покрыты плоской крышечкой, желтовато-белого цвета, приклеиваются нижним концом к волосу или ворсинкам одежды выделениями самки во время кладки. Вши на всех стадиях развития, кроме яйца, сосут кровь хозяина. Головная вошь живет и размножается в волосистой части головы, предпочтительно на висках, затылке и темени. В очагах поражения обнаруживаются вши и гниды. При этом отмечаются сильный зуд, расчесы, возможно появление экзем на коже, присоединение вторичной пиококковой инфекции в виде импетиго, фолликулитов, фурункулов. В запущенных случаях волосы склеиваются обильным густым экссудатом (колтун). Заражение людей вшами происходит при контакте с завшивленными людьми: при общении детей в организованных коллективах, в переполненном транспорте, при совместном пользовании одеждой, постелью, спальными принадлежностями, гребнями, щетками, магнитофонными наушниками и т.д. Более того, вошь может в течение 2-3 дней ждать нового хозяина на подушке Для проведения осмотра на педикулез необходимо иметь хорошо освещенное рабочее место, лупу. Особое внимание при осмотре головы следует обращать на височно-затылочные части; при осмотре одежды и белья на швы, складки, воротнички, пояса. Санация домашних очагов головного педикулеза проводится населением своими силами. При незначительном поражении людей головными вшами целесообразно использовать механический способ +насекомыми сжигают. Перед вычесыванием гнид с волос голову моют, ополаскивают теплым столовым уксусом или теплым 5-10% раствором уксусной кислоты, голова покрывается косынкой или полотенцем, экспозиция - 30 минут, 1 час. Затем гнид счесывают частым гребнем, предварительно сквозь зубцы гребня пропускают ватный жгутик или нитку, которые обильно смачивают уксусом.

2021-08-05 15:46:52

Скачать Смотреть

Осторожно коронавирус!!!

Как передаётся коронавирус? 1. Как и другие респираторные вирусы, коронавирус распространяется через капли, которые образуются, когда инфицированный человек кашляет или чихает. 2. Кроме того, он может распространяться, когда кто-то касается любой загрязнённой поверхности, например дверной ручки. Люди заражаются, когда они касаются загрязнёнными руками рта, носа или глаз. Как защитить себя от заражения? 1. Самое важное, что можно сделать, чтобы защитить себя, — это поддерживать чистоту рук и поверхностей. 2. Держите руки в чистоте, часто мойте их водой с мылом или используйте дезинфицирующее средство. 3. Также старайтесь не касаться рта, носа или глаз немытыми руками (обычно такие прикосновения неосознанно свершаются нами в среднем 15 раз в час). 4. Носите с собой дезинфицирующее средство для рук, чтобы в любой обстановке вы могли очистить руки. 5. Всегда мойте руки перед едой. 6. Будьте особенно осторожны, когда находитесь в людных местах, аэропортах и других системах общественного транспорта. Максимально сократите прикосновения к находящимся в таких местах поверхностям и предметам, и не касайтесь лица. 7. Носите с собой одноразовые салфетки и всегда прикрывайте нос и рот, когда вы кашляете или чихаете, и обязательно утилизируйте их после использования. 8. Не ешьте еду (орешки, чипсы, печенье и другие снеки) из общих упаковок или посуды, если другие люди погружали в них свои пальцы. 9. Избегайте приветственных рукопожатий и поцелуев в щеку, пока эпидемиологическая ситуация не стабилизируется. 10. На работе регулярно очищайте поверхности и устройства, к которым вы прикасаетесь (клавиатура компьютера, панели оргтехники общего использования, экран смартфона, пульты, дверные ручки и поручни).

2021-04-08 10:04:17

Скачать

Осторожно грипп

.

2020-12-22 10:32:08

Скачать Смотреть

первая пред. 1 2 последняя