КӘСІБИ МҰҒАЛІМДІҢ ҰСЫНЫСТАРЫ

КӘСІБИ МҰҒАЛІМДІҢ ҰСЫНЫСТАРЫ

КӘСІБИ МҰҒАЛІМДІҢ ҰСЫНЫСТАРЫ

  ЖОҒАРЫ МЕКТЕП ОҚУШЫЛАРЫНА АРНАЛҒАН ҰСЫНЫСТАР.

 

Мамандық таңдау:

 

Мамандық таңдау бір сәттік мәселе емес, ол сіздің өміріңіздегі ең қиын таңдау болуы мүмкін.

Ата-анаңыздың сөзсіз заңгер немесе дәрігер боламын деп көндіруге көнбеуге тырысыңыз. Сіз әлемдегі ең бақытсыз заңгер болуыңыз мүмкін.

Не істегіңіз келетінін ойлаңыз. Арманыңызды қалай орындауға болатынын ойлаңыз. «Мен бизнесмен боламын, ұялы телефоным мен мерседесім болады!» деп ойлауды тоқтатпаңыз.

Достарыңыз барғысы келетін жерге баруға тырыспаңыз. Маған сеніңіз, сіз өзіңіз үшін жаңа достар таба аласыз, әсіресе сіз өзіңізді қызықтыратын нәрсені жасайсыз.

Таңдағыңыз келетін мамандық туралы көбірек біліңіз. Мүмкін болса, кейінірек жұмыс істеу керек деп ойлайтын жерге барыңыз, осы кәсіппен айналысып жүрген адамдармен сөйлесіңіз.

Шешім абсолютті бола алмайтынын және сіздің өміріңізде кез келген уақытта өзгерістер болуы мүмкін екенін біліңіз.

Мектеп психологының тексеруінен өтуге тырысыңыз. Викториналар сізді дұрыс бағытта көрсетуге көмектеседі.

Сіздің қабілеттеріңіз туралы алдамауға тырысыңыз. Белгілеген, бірақ игермеген биіктіктен құлағаннан гөрі, өзіңіздің шын мықты жақтарыңызды біліп алғаныңыз абзал.

Қорқыныш сезіміне берілмеңіз - бұл таңдау жасамас бұрын барлық адамдар бастан кешіретін қалыпты жағдай.

Кейде мансапты теориядан гөрі практикадан бастаған дұрыс. Мысалы, көптеген табысты дәрігерлер медбике немесе медбике болып жұмыс істей бастады.

Таңдалған оқу орнына түсу үшін қажет пәндерге ерекше назар аударуға тырысыңыз.

Бүгін үйренуге болатын нәрсені ертеңге қалдырмаңыз. Барлығын білуге ​​тырысыңыз: олар қалай әрекет етеді, қалай оқиды, оқуды бітіргеннен кейін қалай жұмысқа орналасады. Бұл әрі қарай не істеу керектігі туралы түсінік алуға көмектеседі.

Сыныптан тыс іс-шараларға қатысуға тырысыңыз - бұл сізге топта қалай қарым-қатынас жасауды және өзін дұрыс ұстауды үйренуге көмектеседі.

 

 

 

 

БАЛАҢЫЗҒА МАМАНДЫҚ ТАҢДАУҒА ҚАЛАЙ КӨМЕК БЕРУГЕ БОЛАДЫ (ата-анаға ескерту)

 

Мамандық таңдау туралы шешім қабылдау

 

Ең маңызды міндет – балаға өзінің кәсіби қызығушылықтары мен бейімділіктерін, оның тұлғасының күшті және әлсіз жақтарын түсінуге көмектесу. Бұл кезеңде жасөспірімге әсіресе ата-анасының қолдауы мен мақұлдауы қажет, бұл оның өзіне деген сенімділігін арттыруға көмектеседі.

 

Жасөспірімге мамандық таңдауға көмектесе отырып, оған әдеттегі қателіктерді болдырмауға көмектесу керек. Оларды білу жасты қажетсіз немесе қате қадамдардан сақтайды, уақытын үнемдейді және оған ең қолайлы мамандықты алуға көмектеседі.

 

Мамандық таңдаудағы әдеттегі қателер:

 

«Компания үшін» мамандық таңдау

 

Көбінесе өз қабілетін білмейтін жас жігіт немесе қыз достарымен бір оқу орнына түседі.

 

Беделді мамандық таңдау

Қазіргі уақытта экономист, бухгалтер, заңгер, менеджер, аудармашы т.б мамандықтар беделді болып саналады.Оларға мектеп түлектерінің көпшілігі қызығушылық танытады, бірақ бұл мамандықтарға барлығының қабілеті бола бермейді (жоғары эрудиция, энергия, көпшіл, тиімділігі).

 

Субъектіні мамандықпен сәйкестендіру

Мысалы, студент эссе жақсы жазады және оның мамандығы журналистика екенін шешеді. Дегенмен, журналист мамандығы мақала жазуды ғана емес, жиі сапарларды, қызметтің әртүрлі салаларын және адамдар арасындағы қарым-қатынасты тереңдете білуді қамтиды.

 

Мамандықты ұнататын нақты адаммен сәйкестендіру

Мысалы, інісі үлкенге, мамандығы ұшқышқа тәнті. Ағасына деген сүйіспеншілігінен ол да бұл оның шақыруы деп шешеді. Бірақ бұл әрқашан дұрыс емес.

 

Таңдаған мамандығы бойынша денсаулық пен еңбек жағдайларының сәйкес келмеуі

Жасөспірімнің ағзасының ерекшеліктерін, оның қандай жағдайда жұмыс істеуге тура келетінін біліп, ескеру қажет, әйтпесе оның көңілі қалуы немесе денсаулығы нашарлауы мүмкін. Бірқатар мамандықтар физикалық денсаулыққа өте жоғары талаптар қояды, ал кейбір кәсіптік кәсіптер үшін кәсіби жарамдылықтың бірқатар қатаң медициналық критерийлері бар (мысалы, аспаз, кондитер, жүргізуші үшін жақсы көру).

 

Еңбек сипаты мен кәсіптің мүмкіндіктері туралы ескірген түсініктер

Техникалық прогреске байланысты кәсіптердің даму динамикасын білмеу қателіктерге әкеледі. Көбінесе кәсіп атауының астында жұмыстың мүлдем жаңа қарқыны мен сипаты жасырылады. Сіз әрқашан мамандықтың заманауи келбетін білуге ​​ұмтылуыңыз керек.

 

Өзін-өзі, бейімділігін, қабілетін және мотивін түсіне алмау

Өзін-өзі тану бойынша көмекті психологтар, кәсіптік бағдар беру мамандары, мұғалімдер, ата-аналар, арнайы әдебиеттер көрсете алады.

 

Ата-ананың қысымымен мамандық таңдау

Көбінесе ата-аналар жасөспірімнің кәсіби таңдауының дұрыстығына әсер ететін қателіктер жібереді: көбінесе ата-аналар белсенді түрде ұсынады, кейде тіпті өмірдің әртүрлі жағдайларына байланысты өздері жасай алмайтын нұсқаны таңдауды талап етеді. Яғни, бала арқылы олар өз арманын жүзеге асыруға тырысады, көбінесе ата-ананың кеңестері сәйкес біріктірілуі мүмкін

«Отбасылық өмірге пайдалы» айдарымен: «Дәрігер бол – бізді де, өзіңді де емдейсің», «Аспаз бол – тым болмаса тамақ жасауды үйренесің» т.б.; ата-аналардың тағы бір қате пікірі жоғары білім деген пікір. Баласын алуы керек , табысты және жақсы төленетін жұмыс табу мәселесін автоматты түрде шешеді. Әсіресе, жоғары оқу орындарына деген көзқарастың күштілігі сонша, оған қабілет те, бейімділік те, жағдайды шынайы бағалау да құрбан болғаны қынжылтады.

 

Жас жеткіншек өзі қалаған білім деңгейіне, бұл жағдайда жоғары білімге де кезең-кезеңімен қол жеткізуге болатынын түсінуі маңызды: ПУ – техникум – университет немесе жұмысты сырттай оқумен біріктіру арқылы.

 

Ата-аналар өз балаларының қажеттіліктерін, қызығушылықтарын, қабілеттерін ұмытпауы керек. Сіз көмектесе аласыз, бірақ күштеп алмайсыз.

 

Мамандық таңдау туралы нақты шешім қабылдау үшін келесі факторларды талдау қажет:

 

Бірінші фактор – «Мен қалаймын» Жасөспірімге оның қызығушылықтары мен бейімділігін бағалауға көмектесу, оның қандай мамандықты ұнататынын, оның күнделікті немен айналысқысы келетінін елестететінін білу.

Екінші фактор – «Мен істей аламын» Баланы өзі таңдаған мамандығының көрсетуі мүмкін талаптарымен таныстыру. Мектепте алған қабілеттері мен дағдыларын, білімдері мен дағдыларын анықтауға көмектесу, оларды таңдаған мамандығына қалай қолдануға болатынын айту.

Үшінші фактор – «Қажеттілік» Таңдалған мамандықтың еңбек нарығында сұранысқа ие бола ма, жоқ па және сіз таңдаған мамандығыңыз бойынша кәсіптік білім алуға болатын жерді анықтаңыз.

1. Бірнеше балама кәсіби таңдауды белгілеңіз.

2. Әр нұсқаның артықшылықтары мен кемшіліктерін жасөспіріммен бірге бағалаңыз.

3. Әр таңдауда оның табысқа жету мүмкіндігін зерттеңіз және әрбір нұсқаның салдарын есептеңіз.

 

4. Негізгі жоспарды жүзеге асыруда қиындықтар туындаған жағдайда, баламен бірге резервтік нұсқалар туралы ойланыңыз.

Дата: 17.01.2023, 7:32 Автор: №24 мектеп-интернаты