Қарағанды облысы білім басқармасының Балқаш қаласы білім бөлімінің «№24 мектеп-интернаты»КММ бойынша 5 сыныптарда сынып-жалпылама бақылау қорытындысының анықтамасы

Дата: 2022-01-12 14:14:19

Қарағанды облысы білім басқармасының Балқаш қаласы білім бөлімінің «№24 мектеп-интернаты»КММ бойынша  5 сыныптарда сынып-жалпылама бақылау қорытындысының анықтамасы

 

          Бесінші сыныпта бейімделу кезеңі олардың мектептегі оқытудың қиын кезеңдерінің бірі болып табылады. Бұл мектеп ортасында және осы жастағы балалардың ішкі әлемінде орын алатын мазмұндық өзгерістер жиынтығымен байланысты.

          Осыған байланысты 5-сынып параллелінде диагностикалық минимумның мақсаты жаңа әлеуметтік жағдайға бейімделу кезеңінің қиындықтарын жеңу үшін оқушылардың әлеуметтік-психологиялық мәртебесі туралы қажетті ақпарат алу; мектеп тәуекел факторларының алдын алу және жою болып табылды.

          Осы мақсатқа жету үшін келесі міндеттер шешілді:

1.       Кеңес психологиялық-психологиялық тексеру, оқушылардың;

2.       Мұғалімдердің, әкімшілік өкілдерінің сабақтарда және сабақтан тыс уақыттарда оқушылардың мінез-құлық ерекшеліктеріне бақылау жүргізілді;

3.       Құжаттама зерттелді;

4.       Бесінші сынып оқушыларының ата - аналарына кеңес берілді;

5.       Бесінші сынып оқушыларының сынып жетекшілері кеңес берді.

Психодиагностикалық құрал-саймандар оқушылардың пәндік және жеке нәтижелерін зерделеуге бағытталған келесі диагностикалық материалдарды қамтиды:

1.       «Оқу мотивациясының деңгейін анықтау»;

2.       «Сьюзен Деллингердің психогеометриялық сынағы »;

3.       "Филипстің үрей деңгейін»;

4.       "Алақай мен5- сыныпта оқимын»тренинг -сабақ;

5.       Ата-аналарға арналған кеңес.

6,      «Темперамент» анықтау сауалнамасы

         Алынған мәліметтер сандық және сапалы талданып, бесінші сынып оқушыларының бейімделуі бойынша қорытынды жасалды, тиісті ұсыныстар берілді.

Тұлғалық нәтижелерді зерделеуді талдау

1.       Оқыту мотивациясын зерттеу келесі нәтижелерді көрсетті:

5 А сынып оқушыларының оқу мотивациясын бағалау:

1.       42,8% - 3 оқушы оқу мотивациясының жоғары деңгейіне ие.

2.       57,2% -4 оқушы, мотивацияның орташа деңгейі.

3.       0% -0 оқушы мектепке деген жағымсыз қарым-қатынаста.

 

5 Б сынып оқушыларының оқу мотивациясын бағалау:

1.       50% - 4 оқушы оқу мотивациясының жоғары деңгейіне ие.

2.       50%-4 оқушы, мотивацияның орташа деңгейі.

3.       0% -0 оқушы мектепке деген жағымсыз қарым-қатынаста.

 

2.Сьюзен Деллингердің психогеометриялық сынағының             қорытындысы 5А сыныбы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сьюзен Деллингердің психогеометриялық сынағының қорытындысы 5Б сыныбы

 

3. Филлипстің мектепте үрейлену деңгейін саралау әдістемесінің қорытындысы 5 А сынып

Филлипстің мектепте үрейлену деңгейін саралау әдістемесінің қорытындысы 5 Б сынып

Филипстің мектепке үрейлену деңгейін саралау  әдістеме қорытындысында 

     Мазасыздық деңгейін зерттеу келесі нәтижелерді көрсетті:

Мазасыздану деңгейінің диагностикасы аса қорқыныш пен қорқыныш тудыратын келесі жағдайларды анықтады:

"Мектеп": директормен әңгімелесу, ДЗ орындауда қиындықтар, емтихандар.

"Өзін-өзі бағалау": сәтсіздіктің қорқынышы, артынан күлкі, өз бетінше шешім қабылдау кезіндегі қиындықтар.

"Тұлғааралық қарым-қатынас": бейтаныс адамдарға бару, негізсіз сын және қорқыныш, кішкентай деп қабылдайды.

          Жақсы және өте жақсы оқитын, оқуға жауапкершілікпен қарайтын оқушылар жоғары алаңдаушылықты сезінеді, алайда бұл қолайлы жағдай оларға дәлелсіз үлкен бағаға ие болады,әсіресе қызмет күрделене түсуде.

          Мазасыздық өзін-өзі бағалау қақтығыстарынан, онда жоғары талаптар мен өзіне өте күшті сенімсіздік арасында қарама-қайшылықтардың болуымен туындайды. Мұндай жанжал, бұл оқушыларды үнемі табысқа жетуіне мәжбүрлей отырып, оларға үнемі қанағаттанбаушылық, тұрақсыздық, шиеленіс сезімдерін тудыру арқылы оны дұрыс бағалауға кедергі жасайды. Осының барлығы мұғалімдер мен ата-аналар атап өткен шамадан тыс жүктеме, назар аударудың бұзылуынан, жұмысқа қабілеттіліктің төмендеуінен, шаршағандықтың артуынан көрінетін шамадан тыс жүктеме болып табылады.

   Түйіндеме:

Осылайша, нәтижелері бойынша оқушылардың бейімсіздігіне әкелетін келесі себептерді атауға болады, атап айтқанда:

1.       Оқу пәндерін ауыстыру, оларды жаңа-мазмұнды толықтыру

2.       Оқушы мен пән мұғалімі арасындағы өзара қарым-қатынас сипатының бұзылуы

3.       Қарым-қатынастың және өзін-өзі бекітудің нәтижелі формаларының қалыптаспауы

4.       Жалпы және арнайы қабілеттерінің жоғары деңгейі (дарындылық)

Ұсынымдар:

1.       Сыныптардағы жағымсыз психологиялық климаттың жеткіліксіздігіне және жоғары тұлғааралық алаңдаушылыққа байланысты сабақ кестесіне ұжымның ұйымшылдығы мен дамуына бағытталған сынып сағаттарын қосу қажет.

2.       Психо-эмоциялық шиеленісті алып тастаудың оқыту тәсілдерін, сондай-ақ оқу-жаттығуды ұтымды ұйымдастыру тәсілдерін өткізу.

3.       Өзін-өзі бағалау және тұлғааралық алаңдаушылықтың жоғары/жоғары деңгейі бар оқушыларды мүмкіндігінше белсенді өзара іс-қимылды талап ететін ұжымдық істерге тарту қажет.

4.       Оқытудың теріс уәждемесі бар оқушылардың ата-аналарымен түсіндіру әңгіме өткізу.

5.       "Кіші Жасөспірімдер жасындағы балалардың психофизиологиялық ерекшеліктері" тақырыбына ата-аналар жиналысын өткізу»

6.       Сынып жетекшілері кіші жасөспірімдер үлкендер тарапынан басшылықтың осындай стиліне әсіресе сезімтал екенін ескеруі қажет, ол бастамашылық көрсеткен кезде, олардың қызметінің кейбір жалпы шеңберін көрсетеді, бірақ оларға өздері шешім қабылдауға мүмкіндік береді, қадамдық бақылау орнатпайды.

7.       Пән мұғалімдері оқушылардың психологиялық жас ерекшеліктерін, сондай-ақ бесінші сынып оқушыларының 85% - ы үшін сабақтарда және сабақтан тыс қызметте табысқа жету жағдайларын жүйелі түрде жасау және/немесе эмоциялық қолдау көрсету қажет екендігін ескеруі қажет.

8.       Мектеп және тұлғааралық алаңдаушылықты төмендету үшін пән мұғалімдеріне мүмкіндігінше оқу талаптарын келісу, бесінші сынып оқушылары мен мектептің басқа да оқушылары арасындағы айырмашылықтарды ескеру қажет. Бесінші сынып оқушыларының қиындықтары әр сабақта өзіндік қарқынға, сөйлеу ерекшеліктеріне, әр мұғалімнің оқыту стиліне бейімделуі мүмкін.

9.       Оқушыларға, ата-аналарға, пән мұғалімдеріне туындаған мәселелер бойынша педагог-психологтың консультациясын ұсыну.

 

 

                                                                Педагог-психолог  С.С.Жумажанова