Размер шрифта:

САНДЫҚ САУАТТЫЛЫҚ БҮГІНГІ БІЛІМ БЕРУДЕГІ ЖАҢА НЕГІЗГІ БАҒЫТ

Дата: 2021-09-23 10:17:22
САНДЫҚ САУАТТЫЛЫҚ  БҮГІНГІ БІЛІМ БЕРУДЕГІ ЖАҢА НЕГІЗГІ БАҒЫТ
Санды сауаттылық - ақпараттық қоғамдағы қауіпсіздіктің негізі, ХХІ ғасырдың ең маңызды білімі, ең негізгі тақырыптарымыздың бірі.Цифрлік сауаттылық - бұл адам өмірінің барлық салаларында цифрлік технологияларды сенімді, тиімді қолдануға дайындығы және қабілеті. Осы технологияны қолдану арқылы халықтың өмір сапасын арттыруға жол ашып отыр. 
Расымен де, адамзат қауымы жыл санап емес, ай санап, тіпті апта мен күн санап цифрландыру заманының сиқырлы әлеміне еніп барады. Цифрландыру технологиялары дегеніміз – бұл бұрын-соңды адамзат бастан кешпеген ғажайып әлемнің жаңа құралдары. Яғни, қазіргітаңда  бұл технологиялар жасақталу үстінде. Олар қазірдің өзінде біз тамсанып айта беретін ақпараттық технологиялардың өзін жолда қалдыра бастады.
            Бүгінгітаңдатұжырымдамалықтүрдебілім беру жүйесінегізгіүшбағытбойыншажүргізілуде: білім беру үдерісінцифрландыру, цифрлықбілім беру контенті, білімберудібасқарудыцифрландыру.Қазақстандамектептікбілімберудіцифрландыру оны реформалауүрдісіндегібастытенденциялардыңбіріболыптабылады. Болашақмектептерініңкөрінісікөбінесебарлықпәндердіңбұлттыбілім беру жүйесінебіртіндепкөшуіменбайланысты. Біз онлайн оқулықтар мен виртуалдызертханалартуралы, ашықбілім беру мазмұны, әрбірқатысушығаикемдіжәнежекекөзқарастуралыайтыпотырмыз. Үйтапсырмаларыноқушылар онлайн режиміндебіргежұмысістейалады. Мектепкітапханаларыақпараттықжәнекомпьютерлікорталықтарғаайналды. Оқуүрдісіәрбірбілімалушыныңидентификаторыменбайланыстырылатынболады, бұлбағалаужәнебағалардықалыптастыруғамүмкіндікбереді.
            Мектептердіцифрландыру осы үрдіскеқатысатынбарлықойыншыларға: оқушыларға, олардыңата-аналарына, мұғалімдеріне, білім беру жүйесініңәкімшіліктерінеыңғайлыжәнетиімдіқұралдардыжасаудыбілдіреді. Соныменқатар, оқуүдерісінцифрландыру, адамныңадамдыққарым-қатынасыныңоңтайлытеңгеріміжәневиртуалдыортаданақтыжәнецифрлыәлемдісинтездеудіңбіртүріболыптабылатынымаңызды.
Соныменқатархалықтыңөмірсүрусапасынжақсартатынцифрлық платформа құрумақсатыЦифрлікҚазақстан -2020 Елбасыменұсынылғанбағдарламаныжүзегеасыруғабелсендітүрдеқатысады.
            ХХІ ғасырдыңикемділігі мен құзыреттілігінекелсек, оларбастауышмектептенбастапбарлықбілім беру қызметіндеқалыптастырылуыкерек. Білімберудіцифрландырудың, атапайтқандажалпыбілім беру жүйесініңіскеасуыныңкейбіраспектілерінетоқталайық.Соңғыуақыттажекетапсырмаларданбастаптағайындалғанқұзыреттердіқалыптастыруүшінтолықкурстар мен модульдергедейінашықжалпыбілім беру, жалпыдамудың онлайн-ресурстарынқұружәнепайдалануүдерісібелсендітүрдежүргізілуде. Онлайн курстардыңбірыңғайплатформасыбаршағаақпараттықағындарғажылдамбейімделуге, ақпараттыбағалауға, ерекшежағдайлардашешімдерқабылдауға, бірсөзбенайтқанда, ХХІ ғасырдағыдағдылардыигеругемүмкіндікбереді.
Халықөмірініңәлеуметтікпарадигмасынқайтацифрландыру, оладамдардың ой өрісінкеңейтуге, жаңабілімалумүмкіндігінашады. Заманауибілімберудіңнегізгібағыттарыныңбірі - желілікқызмет, әлеуметтікжелілердібілім беру ресурстарыретіндепайдаланужәнешалғайшеберліксабақтарынөткізу, тренингтер. Желіліктехнологиялардықолдануменцифрлыбілімберудіңтиптікерекшеліктері - бұликемділік, ұтқырлық, өндірісқабілеттілігі, диалогтықжәнеинтерактивтілік, медиа ағындардықабылдауғабағдарлау.
            Цифрландырудағынегізгімақсат – бәсекегеқабілеттіліктіарттыру, халықтыңөмірсүрусапасынжақсарту, оқу-тәрбиепроцесінжеделдетужәнежеңілдету, балаларға, ұстаздарға, ата-аналарғажүктеменіазайту. Еңбастысы – білім беру сапасынарттыру. Біздіңбалаларымызхалықаралықдеңгейдеәртүрлісалаларда, оныңішіндежасанды интеллект жәнеауқымдыдеректержасаусаласындабәсекегеқабілеттіболуғатиіс.   Мемлекетбасшысыатапкөрсеткендей, елдіцифрландыру – бұлмақсатемес, бұл – Қазақстанныңабсолюттікартықшылыққақолжеткізуқұралы. Бүкіл процесс жүйелілікті, реттіліктіжәнекешендітәсілдіталапетеді.
             Білімсферасындағыцифрландырудыңеңбастыміндеті – білім беру сапасынарттыру, яғнихалықаралықдейгейдеәртүрлісалаларда, оныңішінде «жасанды интеллект» және «ауқымдыдеректер» жасаусаласындабәсекегеқабілеттіЕлжастарындайындау. 
Автор: №9 ОМ