Психологиялық қауіп-қатер тобының балаларымен қарым-қатынас туралы жадынама (суицид)

Дата: 2020-01-21 12:59:51

Психологиялық қауіп-қатер тобының балаларымен қарым-қатынас туралы жадынама (суицид)

 

Мүмкін себептер

Анықтама іздеңіз. Суицидке ұшыраған адамдардың көпшілігі өлгісі келмейді. Өз-өзіне қол жұмсау бір нәрсені алудың тәсілі ретінде қарастырылады (назар, махаббат, проблемалардан босату).

Үмітсіздік. Өмір мағынасыз, бірақ сіз болашаққа сеніммен қарай алмайсыз. Жақсы өмір сүру үшін барлық үміт жоғалады.

Бірнеше мәселелер. Барлық проблемалар соншалықты ғаламдық және шешілмейтін болып табылады, сондықтан адам оларды бір уақытта шешу үшін шоғырлана алмайды. Басқа біреуді ренжіту әрекеті: «Олар бұған өкінеді!» Кейде адам өз-өзіне қол жұмсау мәселені шешіп, отбасының өмірін жеңілдетеді деп ойлайды.

Мәселені шешудің тәсілі. Адам өзін-өзі өлтіруді батылдық пен күш-қуаттың көрсеткіші ретінде көреді.

Жасөспірімдерге қалай көмектесуге болады

Тыңдаңыз - «Мен сізді естимін» «Жақсы, бәрі жаман емес», «Өзіңізді жақсы сезінесіз», «Мұны жасамаңыз» сияқты қарапайым сөздермен жұбатуға тырыспаңыз. Оған сөйлеуге мүмкіндік беріңіз. Сұрақтар қойып, мұқият тыңдаңыз.

Талқылау - жоспарлар мен мәселелерді ашық талқылау алаңдаушылықты жояды. Бұл туралы айтуға қорықпаңыз, адамдардың көпшілігі суицид туралы сөйлескенде өзін ыңғайсыз сезінеді және бұл осы тақырыпты теріске шығарудан немесе аулақ болудан көрінеді. Сөйлесулер өзін-өзі өлтіруге себеп бола алмайды, ал бұл тақырыптан аулақ болу алаңдаушылық пен күдікті арттырады.

Өз-өзіне қол жұмсаудың жанама көрсеткіштерін ескеріңіз. Әр әзіл-оспақ немесе қатерге байыппен қарау керек. Жасөспірімдер жиі байсалды сөйлегендерін жоққа шығарады, олар шамадан тыс мазасыздық пен ашуланшақты бейнелей алады. Оларды байыпты қабылдағаныңызды айтыңыз.

Сұрақтар қойыңыз - жалпылаңыз. «Сіз шынымен де айтатын сияқтысыз ...», «Адамдардың көпшілігі өз-өзіне қол жұмсау туралы ойлады ...», «Сіз мұны қалай жасау керектігі туралы ойланып көрдіңіз бе?» Жауап алсаңыз, нақтылыққа назар аударыңыз. «Мылтық? Сіз атып көрдіңіз бе? Сіз оны қайдан аласыз? Сонда не болады? Егер сіз сағынсаңыз не болады? Сені кім табады? Сіз жерлеу туралы ойладыңыз ба? Оларға кім келеді? «Жасырын» жасырын «туралы ашық айту керек. Жасөспірімге ашық сөйлеуге және олардың идеялары туралы ойлауға көмектесіңіз.

Қиындықтардың уақытша сипатын атап көрсетіңіз, оның сезімдері өте күшті, проблемалар күрделі екенін мойындаңыз. Сізге қалай көмектесе алатындығын біліңіз, өйткені ол сізге қазірдің өзінде сенеді. Бұл жағдайда тағы кім көмектесе алатынын біліңіз .

  1. Жасөспірімге өзін-өзі өлтіруге бағытталған ниеті бар жасөспірімге көмектесуге тырысатын ересек адам өз проблемаларын байыпты қабылдауы үшін жан дүниесіндегі осалдық пен үмітсіздік туралы есте ұстауы керек

 

 

 Мүмкін емес

 Сіз аласыз із аласыз

 - Баланы өз ниеті үшін ұялту және ұру

- Сіз өз-өзіне қол жұмсау құпиясының кілтін алып, себептерін түсінуге көмектесуіңіз керек

- Өзін-өзі өлтіру ықтималдығын, егер бала өзінің ниетін оңай талқыласа да, бағаламаңыз.

- Өз-өзіне қол жұмсау қаупін жан-жақты бағалау қажет

- Баламен формальды түрде қарым-қатынас жасаңыз

- Сізді оның тұлға ретінде қабылданғандығын және оның өмірі біреуге бей-жай қарамайтындығын сезіну үшін

- өмірдің нақты жағдайын ескермейтін негізсіз жұбаныш, қарапайым сөздер, банальды шешімдер ұсыну

- Жасөспірімді «Мен сені естимін» сөздерін қолдана отырып тыңда. Өзіңізге көмектесіңіз немесе осы жағдайда кім көмектесе алатынын біліңіз.

- Баланы қауіпті жағдайда жалғыз қалдырыңыз

- Егер мұндай мүмкіндік болса, туыстарыңыз бен достарыңызды, достарыңызды және т.б. тартуыңыз керек.

- Баланы шамадан тыс бақылау және шектеу

- Ең бастысы - достық қолдау және қолдау, оған қиындықтарды жеңуге көмектеседі.

Педагог- психолог: Нұрақова Г.С.