Размер шрифта:

Мектеп оқушыларының мотивациясының жас ерекшеліктері.

Дата: 2021-02-25 12:22:03
Мектеп оқушыларының мотивациясының жас ерекшеліктері.

Мектеп оқушыларының мотивациясының жас ерекшеліктері.

Кіші мектеп жасы

  • Жас сипаттамасы.
  • Мектепте оқудың басталуына қарай баланың оқуға деген ынтасы жеткілікті. Мектеп жасына дейінгі балалардың мотивтері "оқушының жағдайына ұмтылу"формуласында көрінеді. Бала мектепке бару, киім, Сөмке кию, сыныпта әлеуметтік тапсырмаларды орындау қажеттілігін айқын көрсетеді. Басқаша айтқанда, ол басқалар арасында жаңа орын алу қажеттілігін көрсетеді. Психологтар мұны "мектепке субъективті дайындық" деп атайды. Бірақ" объективті дайындық " бар – бұл баланың мектепке келетін білімі мен дағдыларының деңгейі. Қазіргі жеті жасар баланың мектепке субъективті дайындығы біршама төмендейді, ал объективті дайындық деңгейі жоғарылайды. Мұның бәрі бастауыш мектеп жасында оқуға деген ынтаны қалыптастыру бойынша жұмысты қиындатады.
  • Факторлар, благоприятствующие оқу мотивациясы.
  • (Мотивацияға не ықпал етеді?)
  • - баланың мектепке деген оң көзқарасы;
  • - оның мүдделерінің кеңдігі;
  • - қызығушылық;
  • Оқу мотивациясына кедергі келтіретін факторлар.
  • (Мотивацияға не кедергі?)
  • - мүдделердің ситуативтілігі мен тұрақсыздығы. Мұғалімнің қолдауынсыз олар бірден жойылады;
  • - малоосознанность мүдделерін. Кіші мектеп оқушысы бұл тақырыпта не ұнайтынын білмейді және оны түсіндіре алмайды;
  • - мүдделердің әлсіз жалпылануы;
  • - барлық қызығушылықтар көбінесе оқу нәтижесіне бағытталған, бірақ оқу іс-әрекетінің әдістеріне емес.

Орта мектеп жасы

Жас сипаттамасы.

Жасөспірімде кең танымдық мотивтер, жаңа білімге деген қызығушылық күшейтіледі. Жасөспірімдердің көпшілігінде фактілерге деген қызығушылық заңдарға деген қызығушылықпен толықтырылады. Білім алу тәсілдеріне қызығушылық тән. Бұл баланың ересек болуға деген ұмтылысына негізделген. Дамуда себептерін білу. Бірақ ең маңызды өзгерістер жасөспірімдердің әлеуметтік мотивтерінде орын алады. В. А. Сухомлинский атап өткендей, жасөспірім кезіндегі ең бастысы-оқушы азамат болады. Ол басқалармен қарым-қатынаста "ересек адам" позициясын алуға тырысады, басқа адамды түсінгісі келеді және түсінгісі келеді, басқа адамдармен байланыс іздейді. Бұл жаста бала өзінің оқу және мінез-құлық мотивтерін түсінуге жақын.

Факторлар, благоприятствующие оқу мотивациясы.

(Мотивацияға не ықпал етеді?)

- қажеттілік есейгендікке;

- жасөспірімнің жалпы белсенділігі, оның ересектермен және балалармен әртүрлі іс-шараларға қатысуға дайындығы;

- жасөспірімнің өзін тұлға ретінде сезінуге деген ұмтылысы, өзін-өзі растау және өзін-өзі көрсету қажеттілігі;

- тәуелсіздікке ұмтылу;

- мүдделердің кеңдігі мен алуан түрлілігін арттыру, олардың саралануы;

- қызығушылықтың жас тұрақтылығы;

- арнайы қабілеттерді дамыту.

Оқу мотивациясына кедергі келтіретін факторлар

(Мотивацияға не кедергі?)

- жасөспірім мұғалімнің пікірі мен бағасын қабылдамайды;

- бағалаудағы негативизм;

- мұғалімнің бағалауы мен пікіріне сыртқы немқұрайлылық;

- дайын білімге, қарапайым және қарапайым сұрақтарға, жұмыс түрлерін жаңғыртуға теріс көзқарас;

- оқу пәндерінің оларды болашақта пайдалану мүмкіндігімен байланысын түсінбеушілік;

- оқу пәндеріне сайлау қызығушылығы;

- мүдделердің бытыраңқылығы мен бытыраңқылығы;

- мүдделердің тұрақсыздығы.

Аға мектеп жасы

Жас сипаттамасы.

Үлкен мектеп оқушылары үшін бастысы-олардың болашағы туралы идеялармен анықталған мотивтер. Бұл жаста мамандықты таңдаудан туындаған танымдық мотивтердің үлкен селективтілігі байқалады. Жаңа мотивтер пайда болады – кәсіби. Олар басым бола бастайды. Оқу пәнімен іс-әрекет әдісін таңдауға, теориялық және шығармашылық ойлау әдістеріне қызығушылық артады. Айтарлықтай дамып, себептерін білу. Кең әлеуметтік мотивтердің рөлі артып келеді, алайда барлық оқушылар үшін емес. Елеулі бөлігінде әлеуметтік жетілмегендік, масылдық және тұтынушылық элементтері білінеді. Құрдастарымен және мұғалімдермен қарым-қатынас мотивтері үлкен рөл атқарады: жоғары сынып оқушылары ұжымда өзін қабылдамауға қатты әсер етеді, мұғалімдермен қарым-қатынас тұрақтанады. Сонымен бірге мұғалімге және оны бағалауға деген талап пен сыни көзқарас артып келеді. Жалпы, бұл жаста оқуға деген жалпы оң көзқарас бар.

Факторлар, благоприятствующие оқу мотивациясы.

(Мотивацияға не ықпал етеді?)

- өмірдің өзін-өзі анықтау қажеттілігі және болашаққа бет бұру, осы тұрғыдан қазіргі жағдайды түсіну;

- азаматтық борыштың әлеуметтік уәждерін қалыптастыру;

- оқушының дүниетанымын түсіну үрдісі;

- өзін тұтас тұлға ретінде сезіну, мамандық таңдауда өз мүмкіндіктерін бағалау, өзінің өмірлік ұстанымын түсіну қажеттілігі;

- өзін-өзі шектеу қажеттілігі;

- қалыптасуы өткізді;

- өзін-өзі тәрбиелеудің барлық түрлеріне қызығушылығы

- мамандық таңдаудан туындаған танымдық мотивтердің селективтілігі;

- мүдделердің тұрақтылығы, олардың басқалардың пікірінен салыстырмалы тәуелсіздігі.

Оқу мотивациясына кедергі келтіретін факторлар.

(Мотивацияға не кедергі?)

- бір пәнге басқаларға зиян келтіретін тұрақты қызығушылық;

- оқу сабақтары нысандарының біркелкілігіне, оқу қызметінің шығармашылық және проблемалық-іздестіру нысандарының болмауына қанағаттанбау;

- мұғалім тарапынан қатаң бақылау нысандарына теріс көзқарас;

- өмір жолын таңдаудың ситуациялық себептерін сақтау;

- оларды іске асыру жолындағы кедергілерге тап болған кезде борыштың әлеуметтік уәждерінің жеткіліксіз тұрақтылығы.

Ата-аналарға ұсыныстар

1.Баланың күшті жақтарына сүйену;

2.Баланың қателіктерін баса айтудан аулақ болыңыз;

3.Балаға қанағаттанғаныңызды көрсету;

4.Балаға деген сүйіспеншілік пен құрмет көрсетуді білу және қалау;

5.Балаға үлкен тапсырмаларды кішігірім тапсырмаларға бөлуге көмектесе білу, ол жеңе алады;

6.Баламен көбірек уақыт өткізіңіз;

7.Баламен қарым-қатынасқа әзіл енгізу.

8.Баланың тапсырманы орындауға барлық әрекеттері туралы біліңіз;

9.Баламен қарым-қатынас жасай білу;

10.Балаға мүмкін болатын мәселелерді шешуге мүмкіндік беру4

11.Тәртіптік жазалар мен жазалардан аулақ болыңыз;

12.Баланың даралығын қабылдау;

13.Балаға сену, оған жанашырлық таныту;

14.Оптимизмді көрсету.

Баланы қолдайтын сөздер және оның өзіне деген сенімін бұзатын сөздер бар.

Мысалы, қолдау сөздері:

- Сізді біле отырып, сіз бәрін жақсы жасайтындығыңызға сенімдімін.

- Сіз мұны өте жақсы істеп жатырсыз.

-Сенде кейбір пайымдаулар бойынша, осы мәселе. Дайын лт сен бастау керек?

-Бұл күрделі сынақ, бірақ мен оған дайын екеніңізге сенімдімін.

Көңілсіздік сөздері:

- Сізді және сіздің қабілеттеріңізді біле отырып, сіз мұны әлдеқайда жақсы жасай аласыз деп ойлаймын.

-Сіз мұны әлдеқайда жақсы жасай аласыз.

-Бұл идеяны ешқашан жүзеге асыру мүмкін емес.

- Бұл сіз үшін өте қиын, сондықтан мен оны өзім жасаймын.

Ересектер көбінесе қолдауды мадақтау мен сыйлықпен шатастырады. Мақтау қолдау болуы мүмкін немесе болмауы мүмкін. Мысалы, тым жомарт мақтау балаға түсініксіз болып көрінуі мүмкін. Басқа жағдайда, ол ересектердің үмітіне сәйкес келмейді деп қорқатын баланы қолдай алады.

Психологиялық қолдау балаға өзінің қажеттілігін сезінуге көмектесуге негізделген. Қолдау мен сыйақы арасындағы айырмашылық уақыт пен әсерге байланысты. Сыйлық, әдетте, балаға өте жақсы нәрсе жасағаны үшін немесе белгілі бір уақыт аралығында оның жетістіктері үшін беріледі. Мадақтаудан айырмашылығы, қолдау кез-келген әрекетте немесе кішкене прогресте көрсетілуі мүмкін.

Мен баланың не істеп жатқанын ұнатқан кезде, ол оны қолдайды және жұмысты жалғастыруға немесе жаңа әрекеттерді жасауға ынталандырады. Ол өзінен ләззат алады.

Қолдау арқылы:

("Әдемі", "ұқыпты", "әдемі"," керемет", "алға", "жалғастыру"); мәлімдемелер ("мен сені мақтан тұтамын", "мен сенің жұмысыңды жақсы көремін"," бұл шынымен прогресс", "мен сіздің көмегіңізге қуаныштымын", "рахмет"," бәрі жақсы", "жақсы, рахмет", " Мен мұны істегеніңізге қуаныштымын, бірақ бәрі сіз күткендей болмады»);

Жанасу (иық қағу; қолын тигізу; баланың иегін жұмсақ көтеру; баланың бетін өз бетіңе жақындату; құшақтау);

Бірлескен әрекеттер, физикалық қиындықтар (отыру, баланың жанында тұру; оны ақырын жүргізу; онымен ойнау; оны тыңдау; онымен бірге тамақтану);

Адамның бет-сипаты (жымию, қөз салу, бас бұлғау, күлкі).

Автор: №10 ЖББОМ