Ата-аналарға ұсыныстар
Балалардың ақпараттық-психологиялық қауіпсіздігі-қорғалу, денсаулыққа, рухани, адамгершілік, физикалық және психикалық дамуға ақпараттық-психологиялық зиянды азайту. Қазіргі балалар үшін интернет-ақпарат пен ойын-сауық көзі, оқу құралы. Қазіргі заманғы оқу бағдарламасы Бастауыш сыныптардан бастап компьютерді қолдану дағдыларын қажет етеді. Баланы қалай қорғауға болады?
Компьютерде әрқашан ата-аналық бақылау функциясын орнатуға болады (ақпаратты іздеуді және сайттарға кіруді шектеу). Сонымен қатар, баламен интернетті пайдалану ерекшеліктері туралы сөйлесу пайдалы:
- * Ықтимал қауіптер туралы ескертіңіз, ұтыс ойындары мен ұтыстарға сену дұрыс емес. Ата-аналардан біртүрлі және күмәнді ақпарат туралы сұрап, күдікті хабарламалар туралы айту керек.
- * Интернеттегі баланың өміріне және оның достарына қызығушылық танытыңыз, әсіресе бала желідегі біреумен кездескісі келгенде.
- * Заманауи және мобильді болыңыз, интернет және баланың өмірі туралы хабардар болыңыз.
- * Қатаң тыйым салу идеясын қалдыру керек және керісінше Интернетке оң көзқарас көрсету керек. Оны өсіру керек және оның артықшылықтарына мән беру керек. Пайдалы және қызықты сайттарды өзіңіз көрсетіңіз.
- * Компьютерлерде қалқымалы терезелерді құлыптауды орнатыңыз (бұл шолғыш параметрлерінде бар). Жарнама түріндегі таңқаларлық материалдар тіпті балалар мен қауіпсіз сайттарда да пайда болады.
- * Интернеттегі Мәдениет туралы сөйлесіңіз.Ол жерде бейпіл сөздер айтуға болмайды деп ескертіңіз. Интернет пен нақты өмірдің байланысын белгілеңіз: біреуі екіншісіне оңай ауысады.
- * Жасөспірімдермен жыныстық жетілу туралы сөйлесіп, денсаулық пен жыныстық қатынас туралы пайдалы сайттарды көрсетіңіз.
- * "Интернетке бір рет кірген барлық нәрсе сол жерде мәңгі қалады" ережесін есте сақтаңыз және бұл туралы Балаңызға айтыңыз.
- * Желілік этикетті өзіңіз зерттеп, баланы онымен таныстырыңыз. Мысалы, үлкен шрифт – айқай, смайликсіз хабарлама – бұл маңызды әңгіме (бірақ бәрі бірдей емес).
Баланың қандай сайттарға кіретінін және ол жерден қандай ақпарат табатынын болжау мүмкін емес екені анық. Әрине, біреу тыйымдарды бұзады немесе ұсыныстарды елемейді. Тиісінше, компьютерлерге сүзгілерді орнатуды есептемегенде, бір нұсқа бар-баламен сөйлесу. Сенімді қарым-қатынаста ол кіммен сөйлесетіні, қандай ақпаратты көргені, оған кім жазғаны және т.б. туралы сөйлескісі келеді.
Мектеп пен ата – ананың міндеті-баланы талдауға, сыни ойлауға, ақпаратқа селективті қарауға үйрету. Мұны өз мысалыңызбен растауды ұмытпаңыз.