Размер шрифта:

Тексеру парағы: "позитивті ата-анаға қадамдар"; позитивті ата-ананың принциптері мен ережелері; баламен байланыс орнатуға және оны жақсы түсінуге мүмкіндік беретін 5 әдіс

Дата: 2023-11-13 10:17:54

Физикалық ерекшеліктері

Бұл жаста өсу тез ғана емес, сонымен қатар біркелкі емес. Сондықтан жасөспірім жиі шаршайды, ебедейсіз, ебедейсіз сезінеді. Жыныстық жетілу белгілері, қарама-қарсы жынысқа қызығушылық пайда бола бастайды. Ересектер кейде жалқаулық деп санайды, бұл денені шамадан тыс шиеленістен қорғаудың табиғи тәсілі.

Зияткерлік ерекшеліктері

Жасөспірімнің ойлауында өзгерістер бар. Ол сенімге емес, фактілер мен дәлелдерді талап етеді, бәрін сынға алады. Әсіресе билікке сын көзбен қарайды. Ол өз сенімін басқа адамдармен бөліспейді. Ол үшін оның қалауына қайшы келетін ойларды қабылдау қиын.

Эмоционалды ерекшеліктері

Жасөспірім өзінің физикалық жағдайына сәйкес көңіл-күйдің күрт өзгеруімен сипатталады. Жиі ашуланшақтық пайда болады, бірақ қажет болған жағдайда ұстамдылық таныта алады. Өз көзқарастарын қыңырлықпен ұстануға, оларды барлық жерде растауға бейім.

Әлеуметтік ерекшеліктері

Ол үшін ересектерге қарағанда беделді құрдастарымен дос болуға және өз отбасынан тәуелсіз болуға деген ұмтылыс бар. Жасөспірім тезірек ересек болғысы келеді. Оның өз ұстанымы бар. Алайда, ол ересек өмірге объективті түрде қосыла алмайды, бірақ оған ұмтылады және тең құқықтарды талап етеді. Бұл ересектерге сыртқы еліктеуде көрінеді.

Кез-келген тәсілмен құрдастарының мақұлдауына қол жеткізуге тырысады. Сонымен бірге, ол ата-аналар мен ересектердің пікіріне сезімтал, олардың тарапынан түсіністік күтеді.

Жасөспірімдік кезеңнің психологиялық ерекшеліктері "жасөспірімдер кешені" деп аталды: сырттан келгендердің сыртқы келбетін бағалауға сезімталдығы; айналасындағыларға қатысты шектен тыс менмендік және апелляциялық емес пайымдаулар; зейінділік кейде таңқаларлық қатыгездікпен, азапты ұялшақтықпен, басқалар мойындағысы және бағалағысы келетіндігімен-керемет тәуелсіздікпен, билікке, жалпы қабылданған ережелерге және жалпы идеалдарға қарсы күрес – кездейсоқ пұттарды құдайландырумен.

Бұл жастағы психологиялық қиындықтардың себебі жыныстық жетілуге байланысты. Ол эмоционалды тұрақсыздықпен және көңіл-күйдің күрт өзгеруімен сипатталады.

Бұл жастағы жетекші іс – шаралар коммуникативті болып табылады. Ең алдымен өз құрдастарымен қарым-қатынас жасай отырып, жасөспірім өмір туралы қажетті білім алады.

Біз сізге "позитивті ата-анаға қадамдар"чек парағын ұсынамыз.

Оқыңыз, балаңызды тәрбиелеуде қолданатын "+" белгісімен, " – " белгісімен белгілеңіз, өйткені сіз маңызды емес деп санайсыз немесе бұл туралы ойламағансыз. Бұл материал түсінуге арналған.

1-қадам.Күнделік немесе кесте жасаңыз

Мұнда сіз өзіңіздің жетістіктеріңіз бен сәтсіздіктеріңізді позитивті ата-ана болу жолында жазасыз. Күнделікті мәселелерді талдаңыз және анықтаңыз, динамикадағы жағдайға қараңыз. Мұнда сіз балаға жеткілікті уақыт бөлдіңіз бе, оның ұйықтар алдында өткен күнінен алған әсерлерін талқыладыңыз ба, айта аласыз.

 

2-қадам.Баланы процеске қатыстырыңыз

Балаға маңызды істердің күнтізбесін жасаңыз, ол үшін ол стикерлер алады. Онда сіз әжеңізге сапар шегу кезінде сабақтарды, бөлмені тазалауды және тіпті жақсы мінез-құлықты қоса аласыз. Ең бастысы, ол жоспарды ұстану жауапкершілігін саналы түрде өз мойнына алады және әр тармақты қалай орындау керектігін түсінеді.

 

3-қадам.Талап етуді және ұсынуды емес, түсіндіруді және сұрауды үйреніңіз

Балаңызға бірдеңеге тыйым салудың орнына-бұл неліктен жаман идея екенін позитивті түрде түсіндіріңіз. Қарсылықтарыңызды дәлелдеуді үйреніңіз. Балаға оның әрекеттері мен олардың салдарының себеп-салдарлық байланысы туралы айтуды ұмытпаңыз.

4-қадам.Баланы тыңдауды және естуді бастаңыз

Баланы тыңдауға және түсінуге үйреніңіз. Дәріс оқымаңыз немесе мораль жасамаңыз. Мұқият тыңдаңыз және сіздің көзқарасыңыз неге сәйкес келмейтінін құрметпен түсіндіріңіз. Сөздеріңіз бен әрекеттеріңіз сәйкес келуі үшін дәйекті болыңыз.

Мысалы, егер сіз балаға Ережеге сәйкес жолды бағдаршамның жасыл сигналына көшіру керек екенін түсіндірсеңіз, жол бойында машиналар болмаса да, қызыл түске өтпеңіз.

5-қадам.Қателіктерге емес, жетістіктерге назар аударыңыз

Баланың дұрыс әрекеттерін мақұлдаңыз. Мысалы, егер ол математикадан үй тапсырмасын орындаса, бірақ бірнеше мысалды шешуде қателессе, ұрыспаңыз. Оны қолдау керек және онымен бірге қате жіберілген мысалдарды шешуді түсіну керек. Оған дұрыс жауапты өз бетінше табуға мүмкіндік беріңіз.

 

6-қадам.Алдын ала ойланыңыз

Қиын жағдайларды болжап, олардың шешімін ойлаңыз. Егер сіз ұзақ сапарға шығатын болсаңыз, жолда жүрген балаға қандай да бір ойын-сауық ойлап табыңыз. Бұл ойындар немесе тапсырма болуы мүмкін – мысалы, жолды ұсыну (тіпті сіз оны жақсы білсеңіз де).

 

7-қадам.Дұрыс сұрақтар қойыңыз

Балаңызбен қандай да бір мәселелерді талқылай отырып, оның назарын келесі сұрақтарға аударыңыз: "мәселе неде?", "Оны шешу үшін не істеуге болады", " егер...болса не болады?", "Қандай шешімді таңдаған дұрыс?", "Шешім жұмыс істеді ме?». Осылайша бала ойлауға және шешім қабылдауға үйренеді.

Позитивті ата-ана болу үшін не қажет?

Ең алдымен, сіз балаларыңызды тыңдауды және естуді үйренуіңіз керек. Олармен мүдделі диалогта болу.

Қабылдау 1.Балаңызға оны түсінетіндігіңізді көрсетуге тырысыңыз. Кейде бұл әдіс "шағылысқан тыңдау"деп аталады:

* балаңызға оның айтқанын естігеніңізді көрсетіңіз (мысалы, иә, сұрақтар, содан кейін не болады?, АЛ НЕ? және т. б.);

* балаға өз сезімдерін білдіруге мүмкіндік беріңіз;

* балаңызға оның әңгімесін немесе хабарын дұрыс түсінгеніңізді дәлелдеңіз (мысалы, мәнін қысқаша қайталау арқылы).

Қабылдау 2.Баланың бет-әлпетін және оның "дене тілін"мұқият қадағалаңыз. Көбінесе бала өзінің эмоцияларын (қайғы, тітіркендіргіш, шыдамсыздық және т.б.) сәтті жасыратынына сенімді. Бірақ дірілдеген иек немесе көздің жылтырлығы сізге басқаша айтады. "Дене тіліне" сүйеніңіз, бірақ оны нақты көрсетпеуге тырысыңыз. Жасөспірім кезінде "эксперимент қажеттілігі"басым болатынын ұмытпаңыз.

Қабылдау 3.Қолдау мен жігерлендіруді білдіріңіз, өйткені бұл сіздің Ұлттық мәдениетіңізде жиі кездеседі: сөздер, қимылдар, жанасу, күлімсіреу.

Қабылдау 4.Жауаптарыңыз үшін дұрыс дауыс тоағын таңдаңыз. Есіңізде болсын, бұл сіздің сөздеріңіздің мағынасымен байланысты. Апелляциялық немесе мысқылмен жауап бермеңіз-балалар мұны өздерінің жеке басына немқұрайлы қарау деп санауы мүмкін.

Қабылдау 5.Әңгімені жалғастыру үшін мақұлдау сөз тіркестерін қолданыңыз және оған қызығушылық танытыңыз. Бұл үшін талқыланатын тақырыпқа эмоционалды көзқарасыңызды көрсететін қысқа фразалар жұмыс істейді, мысалы: "міне, иә!", "Иә, мүмкін емес!"және т. б.

Біз техникалар туралы айтып отырмыз, бірақ, әрине, бұл жай ғана техника болмауы керек, "машинада сөйлесу". Сүйіспеншілікке толы ата – аналардың қызығушылығы шынайы және оның көрінісі табиғи болуы керек.

 

 

 

Автор: №10 ЖББОМ