БАЛАНЫҢ АГРЕССИВТІЛІГІН АЛДЫН-АЛУ ЖӘНЕ ТҮЗЕТУ БОЙЫНША АТА-АНАЛАРҒА АРНАЛҒАН ҰСЫНЫСТАР
Біріншіден, баланың көзінше жанжалдар мен қоғамдық дау-дамайлардан аулақ болуға тырысыңыз, осылайша, ол айналасындағы қоғамға ауысатын жанжалды мінез-құлық үлгісін қалыптастыруы мүмкін.
Екіншіден, балаңыздың мектепке дейін қалай тамақтанатынын қадағалаңыз. Балалардың көпшілігі мектепке бос асқазанмен келеді, бұл агрессивті мінез-құлықты тудырады.
Үшіншіден, сіздің балаңыздың мүмкіндіктерін барабар бағалау керек және оның алдына нақты мүмкін емес міндеттер қоймау керек, олардың орындалмауы сөзсіз ашулануға және өзін-өзі бағалаудың төмендеуіне әкеледі.
Баланың проблемаларына бей-жай қарамаңыз, сынып жетекшісімен және пән мұғалімдерімен байланыста болуға тырысыңыз, онлайн режимінде ата-аналар жиналыстарын өткізіп алмаңыз. Мұғалімдермен тыныш және әдепті сөйлесіңіз, проблемалардың нақты себептерін анықтауға тырысыңыз (мұғалімнің нұсқасы), содан кейін ғана шағымдарыңыз бен талаптарыңызды (бала мен ата-ананың нұсқасы) қойыңыз.
Мұндай тәрбие тактикасынан кейін ата-ана мен бала арасындағы қақтығыстар қарым-қатынастың дәстүрлі түріне айналады, балалар ата-аналарына ғана емес, жалпы ересектерге де сенуді тоқтатады, өз проблемалары мен қиындықтары туралы айтуға қорқады, өтірік айтады және айналады, жабық болады, өз жағына қолдау іздейді.
Баламен қарым-қатынас жасау кезінде "мен-хабарлама" артықшылықтарын пайдалану керек. Мен-хабарлар айқын: олар аз қауіп төндіреді және баланы тығырыққа апармайды, оған дереу өз-өзін ақтауға, қорғауға және "кері соққы беруге"тура келмейді. Мен-хабарламалар қарым-қатынаста адалдық пен ашықтықты арттырады (кесте.).
|
Сен-жолдаулар |
Мен-жолдаулар |
|
Сен жаман әрекет жасадың Сен істемейсің Сен керек емес Сен кінәлі Неге сен екі алдың Егер сен мұны жасамасаң, |
Деп ойлаймын... Риза емеспін " деп... Маған бұл ұнамайды... Мен сенің екі есе алғаныңды көргенде қатты ренжідім Меніңше, бұл жағдайда |
|
онда жазаланасың сен қателесесің |
|
Сондай-ақ, қарым-қатынастың "қабылдау тілі"арқылы жүргізілуі маңызды.
Мұндай тіл басқа адамның өзі қабылдағанын түсіндіреді. Қабылдау мен құрметтеу әр түрлі жолмен берілуі мүмкін: сөзсіз (ым-ишара, дене бітімі, бет-әлпеті), араласпау, пассивті тыңдау немесе ауызша хабарлау (қарым-қатынас арқылы қарым-қатынас, белсенді тыңдау).
Балаларын белсенді тыңдайтын ата-аналар белсенді тыңдау жағымсыз сезімдерді, тәжірибелерді жеңуге көмектесетінін байқайды. Ата-аналармен тең сөйлесіп, балалар өздерін ақтауға және өз сезімдерінен қорқудың қажеті жоқ екеніне үйренеді. Белсенді тыңдау проблема туралы белсенді ойлауға және сөйлесуге итермелейді, балалар мен ата-аналардың қарым-қатынасын жақсартады. Бұл әңгімелесушінің жағдайына кіруге және әлемді басқа қырынан көруге көмектеседі. Әрине, психологтар атап өткендей, "қабылдау тілі" мен "жеңіліссіз" әдісі көмектеспейтін жағдайлар әрқашан болады. Дегенмен, олар коммуникативті мәдениетті арттырудың жақсы мүмкіндігі және оларды алдын-алу мақсатында қолдануға болады.
Компьютерлік ойындар мен теледидардың орташа дозасы, күнделікті режимді бірге құру балаға жүктеме мен демалысты ұтымды бөлуге көмектеседі.
Теледидар сіздің балаңызда әлем бейнесін қалыптастыруда басым рөл атқармауы үшін теледидар көруге бөлінген уақыттың жалпы санын шектеңіз. Қажет болса, теледидар көруге және компьютерде ойнауға болатын кесте жасаңыз.
Балаңыздың не көретінін мұқият қадағалаңыз. Егер сіз бағдарламаны оның психикасы үшін зиянды және қауіпті деп санасаңыз, басқа бағдарламаға ауысыңыз немесе теледидарды өшіріңіз.
Бала үшін ұйқы мен демалыстың ұтымды ауысуы қажет, мұғалімдер "дүйсенбі синдромын" біледі, демалыс күндері күн режимінің бұзылуына байланысты балалар мен мұғалімдер мектепке ұйқылары қанбай келеді және ашушаң болады.
Өзіңізге сұрақ қойыңыз: "менің баламмен бәрі жақсы ма?"және қарапайым тест жасаңыз. "Ешқашан немесе сирек", "кейде", "жиі" немесе "өте жиі"деп жауап беріңіз.
Менің балам
- Өз-өзін ұстай алмайды
ешқашан немесе сирек / кейде / жиі / өте жиі
- Үлкендермен салғыласады
ешқашан немесе сирек / кейде / жиі / өте жиі
- Ересектер белгілеген талаптарды немесе ережелерді белсенді қабылдамайды немесе орындаудан бас тартады ешқашан немесе сирек / кейде / жиі / өте жиі
- Ол арандатушы және әдейі адамдарды ашуландырады. ешқашан немесе сирек / кейде / жиі / өте жиі
- Басқаларды өз қателіктері немесе орынсыз әрекеттері үшін айыптайды ешқашан немесе сирек / кейде / жиі / өте жиі
- Өзгелердің іс-әрекеттеріне сезімтал және оңай ашуланады ешқашан немесе сирек / кейде / жиі / өте жиі
- Қатал және сынға шыдамсыз
ешқашан немесе сирек / кейде / жиі / өте жиі
8. Жағымсыз немесе кекшіл
ешқашан немесе сирек / кейде / жиі / өте жиі
Егер сіз осы сұрақтардың кем дегенде 4-іне "жиі" немесе "өте жиі" жауап берсеңіз, онда сіз байыпты ойлануыңыз керек. Балаңыздың мінез-құлқы үлкен проблеманың белгісі болуы мүмкін. Алайда, жалпылау сізді толығымен қанағаттандыратын жауап бермеуі мүмкін. Балаңызбен не болып жатқанын білу үшін оның мінез-құлқын үйде және одан тыс жерде мұқият қарау керек шығар. Баланың қайда, қашан және неге агрессивті екенін дәл анықтаңыз. Сіз байқайтын мінез - құлық қаншалықты маңызды? Бұл басқа балалар жасайтын және айтатын нәрселермен қалай байланысты, құрдастар мен мұғалімдер бұл туралы қандай пікірде?