Ата-ана жиналысы "отбасы-тәрбиенің ұясы"

Дата: 2017-09-12 04:35:22

"Жеке тұлғаның қалыптасуындағы отбасының маңызы" тақырыбындағы   ата-аналар жиналысы.

                                                                   "Кім  мейірімді бола  алмаса,

               сол қаталдау бола алмайды".                                                                     

                                                                                                                       А.П. Чехов

    Ағаш отырғыз,  үй сал және  бала  өсір-  бұл  көптеген ересектердің ұраны.              

Отбасы - бұл бақыт, махаббат пен сәттілік.

Отбасы - бұл саяжайға апаратын  жазғы  сапар. 

Отбасы - бұл мереке, отбасылық күндер.  Балалардың дүниеге келуі, бірінші қадамы, бірінші былдыры, Жақсылық туралы арман, тынышсыздану және  мазасыздану.

Отбасы - бұл еңбек, бір-біріне қамқорлық, Отбасы - бұл көптеген үй жұмысының тапсырмасы. Отбасы деген - өте маңызды! Отбасы - бұл қиын!

Бірақ  бір өзің  өмір сүріп бақытты  болу мүмкін емес!

 Құрметті ата-аналар, бүгін біз жеке тұлғаны қалыптастыруда отбасының маңызы туралы  айтатын боламыз. Отбасы туралы, ерекше түрдегі ұжым,   негізгі тәрбиелеуде , ұзақ уақытқа және маңызды рөлін. Ерекше тәрбие рөліне байланысты  отбасы туралы сұрақ туындайды, сондықтан барынша оң және  теріс әсерлер  отбасында  бала тәрбиесінің азаюы. Бұл үшін ішкі отбасылық әлеуметтік - психологиялық факторларды  нақты анықтау, тәрбиелік мәні зор.

        Мәдени,  аса өнегелі, шығармашылық, тәжірибелі тұлға, толыққанды адам өсіру үшін  мұғалімдер мен ата-аналарға  балаларға  өз байлығымен тәжірибесін, білімімен әрекет ретінде одақтастар бөлісуі қажет. Мектеп балаларды тәрбиелеуде  ата-аналарға көптеген мәселелерді шешуге  көмектесе алады, бірақ атап айтқанда, отбасындағы ең күшті фактор-отбасылық тәрбие болып табылады.

   Барлық  балалардың  қайғысы , содан кейін отбасылық тәрбиеде ересектердің қателіктерді  түсіндіруі екенін  өмір мен ғылым  дәлелдеді, бастысы қалыпты махаббаттың  жоқтығы мен   мадақтауды білмеу және өз балаларын қолдау. Ең бастысы бала үшін – оны жақсы көру. Бірақ махаббат мәнді болуы тиіс, балаға тек  игілік әкелу керек.

  Танымал балалар психотерапевті  А. С. Спиваковская ата-аналар махаббатының жеті түрін көрсетті.

 1.Әсерлі махаббат  (ұнату, құрметтеу, жақындық). Отбасылық тәрбиенің  формуласы бұл ретте мынадай: менің баламның  бақытты болуын қалаймын және мен  оларға көмектесемін. Әсерлі махаббат –бала мүддесінің белсенді назарда болуын қамтиды, оның өзіндік жеке тұлғада болуын қабылдау, жылы эмоционалдық қарым-қатынасы.

 

 

 2. Аулақтау махаббаты  (ұнату, құрметтеу, бірақ  қарым-қатынастағы үлкен қашықтық). Тәрбие формула бойынша жүзеге асырылады: қараңыз, менде қандай әдемі бала, өкінішке орай, бұл онымен қарым-қатынастағы  аз уақыт. Ата-аналар баланы жоғары бағалайды, әсіресе оның жетістіктері немесе қабілетін, бірақ бұл  оның жан дүниесін білмеумен  және оның проблемаларын білмегендіктен көмектесумен үйлеседі .

 3.Әсерлі  аяушылық (ұнату, жақындығы, бірақ құрметтеудің  болмауы). Формуласы төмендегідей:  менің балам  жеткілікті ақылды және дамыған, бірақ бәрібір мен оны жақсы көремін. Бұл стиль жарамды тануға тән(ал жиі және алдамшы)  ақыл-есі немесе  баланың физикалық дамуынан ауытқуы, соның нәтижесінде ата-аналар тым  қамқоршы болуын бастайды, сенетін, оның қабілеттері мен мүмкіндіктеріне сенуге болмайды.

 4.Мейірімділіктен  шеттету (ұнату, құрметтемеу, қарым-қатынастағы  үлкен қашықтық). Тәрбие принципі бойынша: Менің баламды оның  жеткіліксіз  дамығаны және  ақылсыздығы  үшін кінәләуға болмайды.

 5.Жек көрушілік  (жек көрініштілік - қарым-қатынастағы кіші қашықтық және  құрметтемеушілік). Мұндай қатынас мына  формулаға  сәйкес келеді: Менің балам ұнамсыз,  ақылсыз, сондай-ақ кемелденбеген, содан мен  қиналам және жапа шегем. Ата-ана, әдетте,  баланың  жағымды жағын аңғармайды,  кез келген жетістігін елемейді, бірақ осындай бейбақтар  өзінің байланысына қиналады.

 6.Шеттетілген  (жиреніштілік, қадірлемеушлік, қарым-қатынастағы үлкен қашықтық ). Осындай қатынастар өте сирек кездеседі, оның формуласы:  бала менің ашуымды келтіреді , онымен ісім болғанын қаламаймын. Ата-ана балаға көмек қажет кезде  және  оны қолдауға, ата-анасы менменсиді .

 7. Бас тарту (жаратпаушылық, сыйластық, қарым-қатынастағы үлкен қашықтық). Мына формула бойынша  ата-аналар: менің  мына оңбағанмен ісім болғанын қаламаймын. Бала мәселелерінен тәрбиенің  басым болуын шеттету,  ата-анасы оларды  алыстан қалай қадағалайды , оның күшін  мойындай отырып, кейбір жеке қасиеттерінің  құндылығы. Ата-анасының мінез-құлқы саналы түрде қаралады:  бізді мына мейірімсізден  қорғаңыз.

 

       Ата-ананың  шынайы махаббаты қандай болуы керек? Білімді сатып алуға болады  және  уақыт өте келе тәжірибеде жиналады, ал адам жаны  дүниеге келген сәттен бастап өмір сүреді.  Өз балаңның ішкі әлемін  тану , айналаны көзіңмен көре алу, бұл отбасындағы – нағыз тәрбие.

 «Жақсы ата-ана»  болудың үш қадамы

1. Ішкі тыныштықты табуға тырысыңыз және өз ата-аналарыңызға ең алдымен  тыныш қатынаста болдыңыз.

2. Балалардың өзіне сезім артықшылығын жасауға  үстем болыңыз.

3.Баламен  бірдей  және тыныш қатынаста болуға тырысыңыз .

 Ең бастысы, өз балаларыңызды ЖАҚСЫ КӨРІҢІЗ.

 

             "ЖАУАПТЫ АТА-АНА"   БОЛУҒА ТЫРЫСЫҢЫЗ

  Балалардың өмір сүруін  тұрақты бақылаудың  орнына,   оларға  сену керек, оларға таңдау  құқығын беру керек.  Бұл, олардың  өзіне  сенімді болып өсуінің кепілі және  үлкен тұлғалық ресурстар мен  жауапты шешімді  қабылдай алуы. Жауапты ата-аналар кәмелетке толмаған өз балаларының алдында  білмегендерін  көрсетуден қорықпайды.

 Бізде таңдауға барлық мүмкіндік бар. ,   Бірақ, сіздің балаңыз қандай  болып өседі, ересек өмірге  қалай енеді,    бұның  үлкен дәрежесі  сізге байланысты.   Есіңізде болсын, ең үлкен әсер- баланың жеке тұлғасын қалыптастыруға әсер ететін қылықтары мен ата-анасының мінез-құлқы, сөздер мен уағыз  емес .

Жиналыс соңын өлең жолдарымен  аяқтаймын,

И лучше проводить меня, чем указать мне путь.

Глаза умнее слуха, поймут все без труда.

Слова порой запутаны, пример же никогда.

Тот лучший проповедник, кто веру в жизнь провел.

Добро увидеть в действии - вот лучшая из школ.

И если все мне показать, - я выучу урок.

Понятней мне движенье рук, чем быстрый слов поток.

Должно быть, можно верить и мыслям и словам,

Но я уж лучше погляжу, что делаешь ты сам.

Вдруг я неправильно пойму твой правильный совет.

Зато пойму, как ты живешь, - по правде или нет. 

Өз балаларыңызды жақсы көріңіздер!